فراخوان پنجمین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹

فراخوان پنجمین جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری

رئیس جشنواره پنجمین دوره ملی دایره خلاق از هنرمندان، متخصصان حوزه مبلمان شهری و امور طراحی دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان، متخصصان حوزه مبلمان شهری و امور طراحی دعوت می‌کند تا در پنجمین دوره متوالی جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) شرکت کنند.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: این سازمان به منظور تأمین اهداف کلانشهر تهران بزرگ با رویکرد تعامل و مشارکت شهروندان و همچنین تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و متخصصان حوزه مبلمان شهری و بکارگیری ایده‌های نو، جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) را برای پنجمین دوره متوالی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اهداف کلان جشنواره افزود: فراهم آوردن بستری برای مشارکت حداکثری متخصصان امور طراحی و شهری و افزایش تعامل شهروندان با شهر، توجه به شکوفایی، خلاقیت، نوآوری و کشف استعدادهای خلاق، تحقق آرمان‌های شهر انسان مدار، پایدار و سالم و همچنین تأمین نیازهای شهری در عرصه مبلمان شهری از اهداف کلان جشنواره ملی طراحی است.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق به موضوع مسابقه این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: طراحی سرویس بهداشتی پیش‌ساخته برای شهر تهران موضوع این دوره جشنواره ملی دایره خلاق است.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه دبیر این جشنواره سمیه فدایی نژاد است، تصریح کرد: مصطفی کاظمی، کیهان محمدخانی و صادق کرمیان نیز اعضای شورای سیاست گذاری این دوره جشنواره خواهند بود.

وی بیان کرد: هیأت داوران را متخصصانی برجسته و با سابقه از چهار زمینه «طراحی صنعتی، معماری، تأسیسات و جامعه‌شناسی شهری» تشکیل می‌دهند. در بخش طراحی صنعتی؛ وحید چوپانکاره عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران، ناصر کلینی ممقانی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران، مریم‌سادات خلیلی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران و مهدی اصل فلاح عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران داوری این بخش را بر عهده دارند.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق ادامه داد: در بخش معماری، سعید حقیر عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه تهران، آرش مظفری (معمار)، سیدجواد میرحسینی (معمار، مدیر عامل سازمان مشاور فنى و مهندسى شهر تهران) داوران این بخش خواهند بود.

ضرغامی اظهار کرد: در بخش تأسیسات، محمدرضا سلطاندوست استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر داور این بخش است و در بخش جامعه‌شناسی شهری نیز حسین ایمانی جاجرمی عضو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران داوری را بر عهده دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، تمامی طراحان، هنرمندان و متخصصان با رعایت الزامات و مقررات مسابقه می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. پیشنهاد می‌شود شرکت‌کنندگان به صورت گروهی و با تخصص‌های مرتبط با طراحی صنعتی و رشته‌های وابسته، معماری و رشته‌های مرتبط و با همکاری متخصصینی از حوزه‌های تأسیسات و جامعه‌شناسی شرکت کنند.

ضرغامی با اشاره به نحوه شرکت در مسابقه افزود: هنرمندان می‌توانند با مطالعه کامل فراخوان و مطالب مربوط به نحوه شرکت در مسابقه، مندرج در وب‌سایت جشنواره، ثبت‌نام از طریق وب‌سایت جشنواره به آدرس zibasazievents.tehran.ir، ایده‌پردازی و طراحی آثار بر اساس موارد خواسته شده و ارسال ایده‌ها و طرح‌ها در فرمت اعلام شده در جشنواره، در این مسابقه شرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: شاخص‌ها و معیارهای داوری آثار شامل کارایی، ایستایی، زیبایی، طراحی پایدار/ فراگیر، خلاقیت و نوآوری است.

رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق توضیح داد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار از زمان آغاز فراخوان تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ است و داوری آثار به همراه پالایش و بررسی اصالت آثار از ۲۶ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و نتایج این دوره مسابقه نیز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000