نکوداشت علی انصاریان در اختتامیه جشنواره فیلم‌های ورزشی

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره به صورت همزمان آنلاین و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نکوداشت زنده‌یاد علی انصاریان در تاریخ 21 اسفندماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران پنجشنبه، 21 اسفندماه همزمان با مبعث حضرت رسول (ص) با حضور حداقلی برگزیدگان و داوران در سالن همایش های مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب «راگا دید» برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاخیر یکساله به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم و شیوع ویروس کرونا، اکران آثار و مراسم اهدای جوایز بوده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ادامه داد: نظرسنجی مردمی انتخاب بهترین مجری، گزارشگر و برنامه ورزشی تلویزیون نیز با مشارکت مخاطبان برگزار و برگزیده‌ها در بخش‌های مختلف مشخص شدند که در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند. همچنین برندگان جوایز جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان که در دو سال اخیر حائز رتبه شده اند در این مراسم تجلیل می‌شوند.

به گفته علوی، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره از شبکه ورزش سیما، سایت جشنواره فیلم ورزشی و مجموعه‌های ورزش سه و طرفداری برای مخاطبان پخش خواهد شد.

وی در پایان خاظرنشان کرد: در این دوره نکوداشت مرحوم علی انصاریان که عضو هیات داوران در یکی از بخش‌های اصلی جشنواره بود و تکریم مقام مادر که شاخصه اخلاقی وی محسوب می‌شود، برگزار خواهد شد. همچنین بزرگداشت سه چهره ماندگار در حوزه سینما، ورزش و رسانه طبق سنوات قبل برگزار می شود و از آنان تجلیل به‌عمل خواهد آمد که بزودی جزییات آن اطلاع رسانی می‌شود.

در این دوره جشنواره علاوه بر فیلمهای داستانی سینمایی، داستانی ویدیویی در قالبهای كوتاه، بلند و پویانمایی، فیلمهای مستند، برنامه های تلویزیونی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال های 1396 تا 1398، آثاری با موضوعات المپیک و پارالمپیک، ورزش و مبارزه با اعتیاد و فیلم‌های كوتاه موبایلی و ویدیویی با موضوع بازی‌های محلی، بومی و عشایری در بخش ویژه این رویداد حضور دارند و بیش از 700 اثر از 54 کشور در این دوره داوری شده اند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 120 کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

در این دوره آثاری از 54 کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

انتهای پیام/