رونمایی از پنج اسباب‌بازی جدید کانون پرورش فکری | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶

رونمایی از پنج اسباب‌بازی جدید کانون پرورش فکری

پنج سرگرمی و اسباب‌بازی جدید کانون پرورش فکری در آیینی با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پنج سرگرمی و اسباب‌بازی جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی در یک سال اخیر به تولید رسیده است در آیینی با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه رونمایی شد.

«شوآن»، «طوطی و بقال»، «سیمرغ»، «حامی ایمنی» و «تئاتر اسباب‌بازی» عنوان اسباب‌بازی‌های جدیدی است که در این آیین و در حاشیه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی رونمایی شد.

جمعیت جوان کشور اهمیت اسباب‌بازی را بیشتر یادآوری می‌کند

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در این آیین گفت: برگزاری جشنواره ملی اسبا‌ب‌بازی در شرایط کنونی کشور، فرصتی را فراهم کرد تا اهداف جشنواره در سطحی وسیع‌تر محقق شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی افزود: برای ساختن آینده نیازمند ملزوماتی هستیم که بخش عمده آن از طریق بازی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: هر چند بازی و اسباب‌بازی محدود به گروه سنی خاصی نیست اما جوانی جمعیت ایران، اهمیت اسباب‌بازی را با توجه به کارآیی ویژه‌اش برای پرورش، آموزش، کارآمدی و مهارت کودکان و نوجوانان جامعه یادآوری می‌کند.

کلید حل مشکلات کشور توجه به مسایل فرهنگی است

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این آیین در زمینه‌ تولید اسباب‌بازی «آتش‌نشان؛ حامی ایمنی» توجه بیشتر به مسایل فرهنگی در جامعه را کلید اصلی رفع مشکلات دانست و گفت: اگرچه کار آتش‌نشانان بیشتر سخت‌افزاری است اما اهمیت مسایل فرهنگی در حل بسیاری مشکلات جامعه را متوجه هستیم.

وی با بیان این‌که برای راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی باید میلیاردها از بودجه کشور هزینه شود، مطرح کرد: با نگاه فرهنگی در مدیریت شهری می‌توان بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ایمنی، جامعه مخاطبان خود را تغییر داده‌اند و به‌جای صرف هزینه‌های زیاد برای ایمنی و مقابله در حوزه آموزش به کودکان با شیوه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی یکی از راهکارهای ارایه آموزش‌های ایمنی را بهره‌گیری از سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان عنوان و مطرح کرد: توجه به مسایل فرهنگی و حوزه بازی و اسباب‌بازی می‌تواند یکی از بهترین ابزارها برای جلیوگیری از حوادث و آسیب‌های حوزه ایمنی باشد.

ملکی هم‌چنین ضمن قدردانی از مسوولان کانون به‌ دلیلحمایت و مشارکت با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تولید اسباب‌بازی «حامی ایمنی» اظهار کرد: با نگاه بلندمدت به دنبال آموزش بیشتر مردم در زمینه ایمنی هستیم تا بتوانیم متناسب با رشد شهری در این حوزه نیز پیشرفت داشته باشیم.

اسباب‌بازی «شوآن» با سرمایه دانشگاهیان به تولید رسید

محمدرضا شمشیرگر مدیرعامل سازمان بین‌المللی دانشگاهیان در ایران نیز در زمینه دلیل ورود دانشگاهیان به حوزه تولید اسباب‌بازی و مشارکت این سازمان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید «شوآن» گفت: اسباب‌بازی‌ها اگرچه در ظاهر برای کودکان تولید می‌شود اما در واقعیت مانند پویانمایی‌ها مخاطب آن فراتر از سن کودک و نوجوان است بر همین اساس سازمان بین‌المللی دانشگاهیان ضرورت ورود به این حوزه را احساس کرد.

وی اشاره به این‌که سرگرمی «شوآن» به نوعی دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود، اظهار کرد: این سرگرمی با سرمایه‌گذاری جمع‌پذیر بیش از ۵ هزار عضو سازمان بین‌المللی دانشگاهیان تولید شده و در تولید آن از رنگ‌های شیمیایی استفاده نشده و مواد اولیه آن نیز قابل بازیافت است.

طراحی اسباب‌بازی «طوطی و بقال» با اقتباس از متون کهن ایرانی

عماد ارغند طراح بازی رومیزی «طوطی و بقال» در مورد این سرگرمی گفت: بسیار خرسندیم که توانستیم با کمک کانون اولین بازی از مجموعه بازی‌های برگرفته از متون کهن ایرانی را تولید و در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عرضه کنیم.

وی افزود: طراحی و تولید این محصول، تجربه بسیار خوبی بود که ما را با نکته‌ها، پندهای نهفته در ادبیات کهن آشنا کرد و امیدواریم در تامین کیفیت و تولید محصولاتی از این جنس همواره پیش‌رو باشیم.

بازی رومیزی «سیمرغ» با طراحی آیدین مهدیزاده برگرفته از منطق‌الطیر عطار نیشابوری و «مجموعه‌ی تئاتر اسباب‌بازی» با طراحی احمد شهدادی کارشناس سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون عنوان ۲ محصول دیگر این حوزه بود که از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تولید و رونمایی شد.

آیین رونمایی از پنج سرگرمی جدید کانون با حضور معاون تولید کانون، مسوولان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، طراحان و تولیدکنندگان بخش خصوصی و جمعی از کارشناسان کانون روز ۵ اسفند ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار و هم‌زمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای سایر علاقه‌مندان به صورت زنده پخش شد.

عکس از حمید توکلی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است