«ویری ویری در سرزمین سلامت» به دنبال امید بخشیدن است/ دولت حمایت کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۶
حسین فدایی حسین در گفتگو با صبا:

«ویری ویری در سرزمین سلامت» به دنبال امید بخشیدن است/ دولت حمایت کند

کارگردان تئاتر «ویری ویری در سرزمین سلامت» درباره ویژگی‌های این نمایش که در شرایط کرونایی روی صحنه رفته است، سخن گفت.

سیدحسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا با بیان اینکه در شرایط کرونایی تئاتر «ویری ویری در سرزمین سلامت» را روی صحنه برده است، گفت: برخلاف بسیاری از بچه‌های تئاتر که به دلیل شیوع بیماری کرونا از این هنر فاصله گرفته و یا به کار دیگری مشغول شده‌اند، بنده نمایش «ویری ویری در سرزمین سلامت» را در تالار هنر روی صحنه برده‌ام. این نمایش از بهمن روی صحنه رفته است و اجرای آن احتمالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نمایش تماشاگری هم دارد؟ گفت: اجرای این نمایش یک ریسک به تمام معنا بود چراکه ممکن بود حتی یک نفر هم به تماشای کار نیاید اما خلاف انتظارها کار توانست مخاطب خود را داشته باشد البته سالن پر می‌شد اما ما هر شب تقریبا نیمی از ظرفیت را داشتیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه این نمایش با گروهی ۱۶ نفره اجرا می‌شود، تصریح کرد: ۸ بازیگر و ۸ نیروی پشت صحنه در این نمایش داریم و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا با رعایت مسایل بهداشتی خود را از آسیب‌های احتمالی در امان نگه داریم.

فدایی حسین متذکر شد: ما از حداقل نیرو برای این نمایش استفاده کردیم البته این نمایش دکورهای سنگینی دارد که نیاز است در قسمتی از نمایش دکورها توسط نیروهای پشت صحنه تغییر کند.

وی تاکید کرد: ادامه کار در شرایط موجود، مستلزم حمایت‌های مسئولان است زیرا اگر حمایتی صورت گیرد تئاتری‌ها دوست دارند کار کنند اما اگر حمایت دولتی نباشد هیچ گروه تئاتری نخواهد توانست در این وضعیت از عهده مخارج اجرای یک نمایش برآید.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: این نمایش آیینی به واسطه جذابیتی که در کار وجود دارد، با استقبال تماشاگران مواجه شده است. در هنر نمایش اگر جذابیت وجود نداشته باشد هر اندازه هم که مفهوم غنی باشد کار در جذب تماشاگر موفق نخواهد بود. در نمایش «ویری ویری در سرزمین سلامت» تلاش کردیم با امیددهی به تماشاگر انگیزه او را برای ادامه زندگی بیشتر کنیم.

عکس از گانا ضیاتباری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000