فعالیت‌های پردرآمد فرهنگی و هنری مشمول مالیات شد/ مالیات ۵٠٠ میلیونی در انتظار سوپراستارها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
صبا گزارش می‌دهد؛

فعالیت‌های پردرآمد فرهنگی و هنری مشمول مالیات شد/ مالیات ۵٠٠ میلیونی در انتظار سوپراستارها

مالیاتی که مجلس شورای اسلامی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری پردرآمد وضع کرد، ممکن است برای برخی سلبریتی‌های پردرآمد، به رقم 500 میلیون تومان برسد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بر اساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، معافیت مالیاتی فعالیت‌های پردرآمد فرهنگی و هنری که در سال‌های گذشته با حواشی بسیاری روبه‌رو بود، در بودجه ۱۴۰۰ برداشته شده است.

بر این اساس فعالیت‌های فرهنگی و هنری که بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان در سال درآمد داشته باشند، مشمول مالیات خواهند بود. مالیات اشخاص حقوقی طبق ماده ۱۰۵ و مالیات اشخاص حقیقی طبق ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه خواهد شد.

بنابراین شمار زیادی از اهالی فرهنگ و هنر که درآمد کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان در سال دارند، از آنجا که جزو هنرمندان پردرآمد محسوب نمی‌شوند، مانند گذشته معاف از مالیات خواهند بود و اغلب بازیگران و برخی کارگردانان مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

مطابق با ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم، هنرمندی که در طول یک سال، درآمدی معادل یک میلیارد تومان داشته باشد، باید ۲۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مالیات بپردازد و اگر درآمد وی به ۲ میلیارد تومان برسد، این مالیات به ۴۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

محاسبه این مالیات به صورت پلکانی است. بر اساس ماده ۱۳۱ قانون، به درآمد سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان، ۱۵ درصد مالیات (۷٫۵ میلیون تومان) تعلق می‌گیرد. مالیات از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز ۲۰ درصد پیش‌بینی شده که معادل ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. مجموع این دو رقم، ۱۷٫۵ میلیون تومان است. درآمدهای بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز تا هر رقمی که محاسبه شود، مشمول ۲۵ درصد مالیات خواهد بود که با آن ۱۷٫۵ میلیون تومان جمع خواهد شد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است