«دلبند» این‌بار راهی کره جنوبی شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند EBS که از روز گذشته 27 مرداد در کشور کره‌ جنوبی آغاز به کار کرده و تا روز یکشنبه سوم شهریور ادامه دارد، فیلم مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی در بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد روی پرده خواهد رفت. الهه نوبخت تهیه‌کننده این فیلم نیز در این جشنواره حضور دارد.

رییس هیات داوران این دوره‌ از جشنواره EBS لی چنگ جائهاز از کشور کره‌جنوبی است. مورتن تراویک (نروژ)، لی شین فان (چین)، استلا فان فورست (هلند) و کیم هیونگ جون (کره‌جنوبی) دیگر اعضای هیات داوری این جشنواره هستند.

مستند «دلبند» از موفق‌ترین فیلم‌های مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنواره‌های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌داکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

این فیلم جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌بلند جشنواره هات‌داکس کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کازان روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره ترنتو ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌ آموزان جشنواره مستند سیسیل ایتالیا و جایزه ویژه جشنواره کرانیسکا گورا اسلوونی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌ شناسی پارنو استونی هم شده بود. مستند «دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره ماموت‌لیکس آمریکا نیز به نمایش درآمده و در جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این مستند محصول مركز گسترش سينمای مستند و تجربی و شركت تصوير گستر الهه پارسی (الی ايميج) به مديريت الهه نوبخت است كه پخش بين‌المللی فيلم را نيز به عهده دارد.

انتهای پیام/