«پرنسس های کوره» به گالری کاما می آیند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵

«پرنسس های کوره» به گالری کاما می آیند

دومین نمایشگاه عکس علی صوفی با عنوان «پرنسس های کوره» هشتم اسفند در گالری کاما افتتاح می شود  و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، علی صوفی درباره نمایشگاه «پرنسس های کوره» گفت: در نمایشگاه «پرنسس های کوره» مجموعه‌ای از ۱۵ عکس پرتره رنگی از دخترانی را که در کوره‌های آجرپزی به همراه خانواده هایشان زندگی می کنند به نمایش گذاشته‌ام.

او ادامه داد: زمانی که عکاسی این مجموعه را شروع کردم این کار را با هدف برپایی نمایشگاه انجام ندادم، بلکه می خواستم رویاهای این کودکان را به نمایش بگذارم به همین دلیل با برپایی این نمایشگاه این پروژه عکاسی برای من به پایان نمی رسد بلکه ادامه خواهد داشت.

این عکاس اعلام کرد: برای گرفتن این عکس ها با بچه ها صحبت کرده ام و از آن ها این سوال را پرسیده ام که بیشتر دوست دارند چگونه باشند و با این عکس ها تلاش کرده ام رویاهای آن ها را با حداقل امکاناتی که توانستم فراهم کنم عملی کنم.

او افزود: همیشه عکس هایی که از بچه های کوره ها می گرفتم هدیه می دادم به خودشان اما این بار خواستم زیبایی و رویاهای آن ها را در معرض دید عموم بگذارم.

صوفی گفت: من سال‌هاست که عکاسی می‌کنم و تمرکزم را روی عکاسی مستند اجتماعی و پرتره گذاشته‌ام و برخلاف برخی از عکاسان که برای گرفتن یک فریم عکس، حرمت سوژه را نادیده می‌گیرند، تلاش می‌کنم روی زندگی افراد و ساکنان مناطقی که از آن‌ها عکاسی می‌کنم تأثیر بگذارم.

او افزود: بیش از ۷ سال است که به کوره‌های آجرپزی جنوب تهران رفت آمد می‌کنم و از ساکنان این مناطق عکاسی می‌کنم و در این مدت توانسته ام ارتباط خوبی با ساکنان این کوره ها برقرار کنم و عکاسی از این کوره ها فرصتی را برای من فراهم کرده تا بتوانم کمکی به این خانواده ها بکنم و تغییری در وضیعت زندگی آن ها بوجود بیاورم. خوشحالم که در این میان، افراد مختلفی که بخش عمده آن ها از طبقه متوسط اجتماع هستند در این کارانسان دوستانه با من همراه شده اند.

به گفته این عکاس، در این نمایشگاه ۱۵ عکس  رنگی در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ به نمایش گذاشته شده است و این عکاس قصد دارد عواید فروش این نمایشگاه را برای بهبود وضیعت زندگی و آموزشی کودکانی که در کوره‌های آجرپزی جنوب شرق تهران زندگی می‌کنند، صرف کند.

استیمنت این نمایشگاه توسط سعید امکانی نوشته شده است.

در بخشی از این متن آمده است؛ «علی صوفی در این مجموعه تلاش کرده روُیای کودکانی را به تصویر بکشد که سالها با نبض آنها زندگی کرده است . هر کدام از این پرتره ها پشت چهره ی پرنسس وارشان درد و غمی عمیق پنهان است که عکاس با تیز هوشی آنها را به تصویر کشیده است و هر کدام حاکی از روُیای معصومانه کودکانه و سبک زندگی این کودکان است.

عکاس جدای از دغدغه ی عکاسی بلکه با هویت دادن به تک تک این کودکان توانسته روُیای فانتزی آنها را نیز به حقیقت برساند.

روُیایی که هر کودکی برای خود میسازد و با ان زندگی می کند . کودکان دختری که در عکسهای علی صوفی هستند ملکه و پرنسس هایی هستند که تنها در افسانه ها نیست و علی صوفی توانسته با حداقل چیزهایی چون تاج گل ، دستبند و شنل ملکه…که به انتخاب خود این کودکان بوده روُیای آنها را به تصویر بکشد و آنها را برای لحظه ایی از واقعیت خود دور کند.»

علی صوفی نقاش خودآموخته و عکاس متولد ۱۳۶۱ تبریز و دانش‌آموخته رشته عکاسی است. او سال‌هاست که تمرکزش را بر روی عکاسی مستند اجتماعی و تبلیغاتی گذاشته است و تاکنون در بیش از پنج نمایشگاه گروهی عکس‌هایش را به نمایش گذاشته است. او پیشتر مجموعه دیگری از عکس هایش را با عنوان در همین حوالی را در گالری آریانا به نمایش گذاشته است.

گالری کاما در خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین واقع شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است