تدارک شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز ۱۴۰۰/ برگ برنده دست کدام سریال است؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
صبا گزارش می‌دهد؛

تدارک شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز ۱۴۰۰/ برگ برنده دست کدام سریال است؟

شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما به ترتیب سریال‌های «نون خ»، «هم‌بازی»، «بوتیمار» و «نوروز رنگی» را در نوروز 1400 روانه آنتن کند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، هر ساله با نزدیک شدن به عید نوروز تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌های مختلفی را برای این ایام تدارک می‌بیند. با وجود آنکه ۵ روز است از اسفندماه می‌گذرد اما هنوز برنامه‌های ویژه این ایام از سوی تلویزیون به صورت رسمی اعلام نشده است اما از آنجاکه ساخت سریال‌های تلویزیونی زمان بیشتری را می‌طلبد، لازم بود که عوامل سازنده کار خود را زودتر آغاز کنند.

در گزارش پیش رو قصد داریم به معرفی سریال‌های نوروزی که قرار است از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن بروند، بپردازیم.

پخش فصل سوم سریال «نون خ» از شبکه یک

فصل ششم سریال «پایتخت» نوروز ۹۹ مهمان مخاطبان شبکه یک بود اما امسال قرار است فصل سوم سریال «نون خ» روی آنتن این شبکه برود.

فصل اول سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی نوروز ۹۸ و فصل دوم این مجموعه فروردین ۹۹ روانه آنتن شبکه یک سیما شد. حال فصل سوم «نون خ» برای دومین بار آنتن شبکه یک را در نوروز ۱۴۰۰ بدست گرفته و قرار است در این ایام پخش شوئ.

پیش تولید فصل سوم این مجموعه اواسط تابستان امسال آغاز شد و تصویربرداری آن ۱۹ مهر ماه در تهران کلید خورد. این مجموعه تلویزیونی که روزهای پایانی تصویربرداری خود را طی می‌کند، اولین مجموعه‌ نوروزی بود که حدود ۶ ماه مانده به عید نوروز وارد مرحله تولید شد.

سعید آقاخانی مدتی پیش در پشت صحنه این سریال درباره فصل سوم تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است خنده را روی لب‌های مخاطبان بیاوریم و امیدواریم که بتوانیم بیشتر مردم را بخندانیم و مردم نیز بیشتر از کار ما لذت ببرند. روز مرگ ما زمانی است که مردم به ما نخندند و از کار ما لذت نبرند.

یکی از اتفاقات جالب این مجموعه حضور بازیگران با ماسک جلوی دوربین است.

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، شیدا یوسفی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی بازیگران این سریال هستند. همچنین قرار بود اکبر عبدی در این مجموعه حضور داشته باشد که به دلیل مشکلاتی این امر میسر نشد.

باید دید فصل سوم این سریال همانند ۲ فصل گذشته می‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند یا نه.

فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» بالاخره به آنتن می‌رسد؟

پس از کش و قوس‌های فراوان مبنی بر ادامه تولید ۲ قسمت پایانی فصل ششم «پایتخت» و فصل هفتم در نهایت ۲۵ بهمن روابط عمومی سریال در خبری رسمی اعلام کرد که فیلمبرداری ۲ قسمت پایانی فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در مازندران آغاز شد.

تهیه‌کننده‌ «پایتخت» بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل ۶ «پایتخت» ناتمام ماند و ما بر خود وظیفه دانستیم که حتما ۲ قسمت پایانی «پایتخت ۶» را تولید و پخش کنیم تا پرونده‌ این فصل بسته شود.

به گفته غفوری، قرار است «پایتخت» عید نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن تلویزیون برود‌.

در خبر رسمی روابط عمومی نام بازیگران سریال اعلام نشده بود و هنوز مشخص نیست پس از حواشی به وجود آمده درباره ۲ بازیگر نوجوان این سریال آیا این ۲ نفر در ادامه این مجموعه حضور دارند یا نه.

همچنین هنوز زمان دقیق پخش این مجموعه مشخص نیست.

نکته جالب دیگر اینکه نام آرش عباسی در بین عوامل سریال که پیش از این به عنوان نویسنده فصل ششم حضور داشت به چشم نمی‌آید و در کنار محسن تنابنده به عنوان طراح، سرپرست فیلمنامه، مشاور کارگردان و بازیگردان، محمد تنابنده به عنوان نویسنده حضور دارد. البته این نویسنده نیز مدتی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام از قطع همکاری خود با این پروژه خبر داده بود.

باوجود حواشی فراوان درباره فصل ششم «پایتخت» و بعد تولید فصل هفتم آن باید منتظر ماند و دید این سریال در ۲ قسمت پایانی چه چیزی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

اولین تجربه سروش محمدزاده در تلویزیون با یک ملودرام عاشقانه

شبکه دو سال گذشته سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی را روی آنتن برد اما به دلایل مختلف نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند.

حال این شبکه امسال قرار است یک ملودرام عاشقانه با نام «هم‌بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی را روی آنتن ببرد.

اوایل آذر ماه بود که این سریال با نام قبلی «خانه عزیز» وارد پیش تولید شد.

این سریال که اولین تجربه کارگردانی محمدزاده در تلویزیون است، برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده و ۲ گروه تصویربرداری در تهران مشغول ضبط تصاویر هستند.

دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، آتیلا پسیانی، علیرضا استادی، امیر کاظمی، خیام وقار، پادینا کیانی، زهره نعیمی ،همایون ارشادی، نیلوفر کوخانی، محیا دهقانی، رویا جاوید نیا و محمد حیدری از جمله بازیگران این سریال هستند.

«هم‌بازی» سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن زاده و مریم اسمی خانی با طراحی نوید محمودی به روابط جوانان اشتغال و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

علیرضا نجف زاده با «بوتیمار» مهمان مخاطبان شبکه سه است

شبکه سه نوروز ۹۹ سریال «دوپینگ» اولین تجربه رضا مقصودی در تلویزیون را روی آنتن برد اگرچه این سریال از ایده نو و حضور بازیگران نام‌آشنا بهره برده بود اما باز هم در رتبه دوم سریال‌های پُرمخاطب تلویزیون در نوروز قرار گرفت.

حال سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام که نوروز ۹۸ مجموعه «زوج و فرد» را برای تلویزیون ساختند، برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

تصویربرداری «بوتیمار» به نویسندگی سعید جلالی، آرمان صبوری و شهاب عباسی اواخر آبان ماه در جنگل سی‌سنگان آغاز شد و همچنان در شمال شرقی پایتخت ادامه دارد و براساس قصه بازگشت گروه به شمال امری بدیهی است.

مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به تیم بازیگری این سریال اضافه شدند.

بازیگران این سریال عبارتند از حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی زاده، دانیال جعفری، سامی غریبی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی و…

سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سید احمد رضوی، مهدی هادی زاده، صاحب حسینی، سید عباس حسینی، شیرین مجتهدی، مجتبی امدادی، قدیر شمشیری، شایان خانپور، سید حسین حسینی، نواب صادقی، مهناز سالاری، بهزاد کاشفی، اسماعیل فلاح، احمد صلاحی، مریم محمدزاده، علیرضا اسلامی، ثایر سالار، رضا غلامی و …از بازیگران بومی و باسابقه تئاتر مازندران هستند که در این کار حضور دارند.

زمزمه‌های پخش سریال «نوروز رنگی» از شبکه پنج

فاز دوم مجموعه «میان‌بُر» از جمله کارهایی بود که شبکه پنج برای نوروز ۹۹ تدارک دیده بود اما این مجموعه نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.

شبکه پنج سیما ۵ اسفندماه اعلام کرد سریال «نوروز رنگی» از تولیدات سیمافیلم را به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان که قبلا به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی شبکه سه سیما معرفی شده بود، روی آنتن می‌برد.

البته چندی پیش سریال «نوروز رنگی» به «هشت آباد» تغییر نام داده بود اما در نهایت «نوروز رنگی» نام نهایی این سریال شد.

این مجموعه تلویزیونی در ژانر کمدی و اجتماعی قرار است با لهجه و گویش مشهدی پخش شود.
«نوروز رنگی» در بیست قسمت، داستان روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال ‌های دهه ۶۰ را روایت می کند که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد.

علی مسعودی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رازقی، حمیدرضا حافظ شجره از جمله بازیگران این مجموعه هستند که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است.

وظیفه صداوسیما برای تولید برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ در این شرایط سخت‌تر شده است چراکه این دومین نوروزی خواهد بود که کرونا همراه ماست و تلویزیون باید با درس گرفتن از نوروز ۹۹ امسال قطعا عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد. در نهایت باید دید سریال‌های نوروزی که ۳ مورد از آن‌ها مضمونی کمدی دارند، تا چه حد در رقم زدن لحظات شاد برای مخاطبان موفق عمل می‌کنند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است