اختتامیه مسابقه «چهارراه» ۶ اسفند برگزار می‌شود/ رونمایی از فراخوان دور دوم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶

اختتامیه مسابقه «چهارراه» ۶ اسفند برگزار می‌شود/ رونمایی از فراخوان دور دوم

اختتامیه نخستین دوره‌ مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» 6 اسفندماه در سالن مهر حوزه‌ هنری برگزار می‌شود.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ایوب آقاخانی مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و طراح و دبیر نخستین دوره‌ مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» از برگزاری اختتامیه‌ این دوره روز ششم اسفندماه ساعت ۱۶ در سالن مهر حوزه‌ هنری خبر داد.
مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» از طرف مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری با رویکرد اقتباس از چهار اثر کهن ادبیات ایران در دل شرایط کرونایی حاکم بر تئاتر، هم‌زمان با روز قلم چهاردهم تیرماه با انتشار فراخوان خود شروع به کار کرد و طبق مندرجات فراخوان نخستِ آن هدف از برگزاری این مسابقه، توجه به زبان معیار، توجه به گنجینه ادبیات کهن ایران و تقویت بنیه درام‌نویسی کشور بود.

هیات‌ داوران این مسابقه با انتخاب ایوب آقاخانی، متشکل از قطب‌الدین صادقی، سعید اسدی، و عبدالحی شماسی بیش از هشتاد اثر از نوزده استان کشور را بررسی کرده و برگزیدگان خود را در آیین اختتام نخستین دوره معرفی خواهند کرد.

در این مراسم از نخستین جلدهای کتاب‌های «فصل سفید» که آثار نهایی و چاپ‌ شده‌ شرکت‌کنندگان در دور نوین پروژه جامع ملی آموزش نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» و همچنین از فراخوان دوم مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی سراسری «چهارراه» در حضور چهره‌های فرهنگی، نامزدهای جایزه‌ دور نخست و اصحاب رسانه و مطبوعات رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است