تمهیدات جدید برای حمایت از منتخبان جشنواره پایان‌نامه سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷

تمهیدات جدید برای حمایت از منتخبان جشنواره پایان‌نامه سال

دبیر نوزدهمین دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال درباره برگزاری این جشنواره گفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط ‌عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، حامد علی‌اکبر‌زاده دبیر نوزدهمین دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال اظهار کرد: امسال تغییراتی در ساختار جشنواره داشتیم و این دوره با تأکید بیشتر بر نیازهای کشور و کاربردی بودن آثار شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. با توجه به شرایط حاکم در دانشگا‌ه‌ها و تغییرات در ساختار جشنواره، تصور این بود که امسال با کاهش آثار دریافتی مواجه می‌شویم اما خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته است.

او افزود: با گذشت یک ‌ماه از اعلام  فراخوان، بیش از ۲۰۰ پایان‌نامه دریافت کرده‌ایم که از این میان، بیشترین تعداد در گروه علوم انسانی به ویژه علوم انسانی‌اسلامی است.

سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بیان کرد: امسال مذاکراتی برای نمایه شدن چکیده پایان‌نامه‌‌های برگزیده و شایسته تقدیر در برخی پایگاه‌های معتبر نمایه‌سازی علمی داشتیم و قرار است چکیده آثار برتر در این پایگاه‌ها نمایه شود.

دبیر نوزدهمین دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال با اشاره به تمهیدات جدید سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برای حمایت مالی و معنوی از برگزیدگان جشنواره پایان‌نامه سال،‌ گفت: مسائل ویژه‌ای در این دوره مورد توجه قرار گرفته است و بنا داریم پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برگزیده را در فرآیند چاپ در قالب کتاب قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه علوم انسانی موضوعاتی مانند سواد رسانه‌ای، اخلاق حرفه‌ای، فلسفه علم و فناوری، تاریخ شفاهی، نظام سیاسی در اسلام، علوم انسانی اسلامی، سیاست‌گذاری علم و فناوری، ادبیات معاصر، مسئولیت اجتماعی و حقوق مالکیت فکری و معنوی مد نظر قرار دارد.

او تصریح کرد: در این دوره تلاش کرده‌ایم تا زمینه‌های علمی و فناورانه‌ای که جهاد دانشگاهی در آن به طور تخصصی ورود و فعالیت دارد، مورد توجه ویژه قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به سلول‌درمانی، صنایع ریلی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ناباروری و بیولوژی تولید مثل، طراحی مد و لباس ایرانی و هنر و معماری ایرانی و اسلامی اشاره کرد.

دبیر این جشنواره ادامه داد: قصد داریم با نگاهی کاربردی و راهبردی، پایان‌نامه‌های منتخب را پس از شناسایی و معرفی، به مراکز علمی مرتبط در جهاد دانشگاهی نیز ارجاع دهیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این نهاد، امکان تعامل با منتخبان بیش از پیش فراهم شود.

علی‌اکبر‌زاده گفت: بر این باوریم که جشنواره ملی پایان‌نامه‌ سال با چنین رویکردی می‌تواند زمینه‌ساز عملیاتی شدن بسیاری از ایده‌های نو و طرح‌های علمی و فناورانه شود.

نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، در سه بخش اصلی، ویژه و بین‌الملل برگزار می‌شود و دانشجویان و طلابی که در بازه زمانی ۱/۷/۱۳۹۷ تا ۳۱/۶/۱۳۹۹ از پایان‌نامه خود در مقاطع تحصیلات تکمیلی دفاع‌ کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی isba.ir در جشنواره شرکت کنند. آخرین مهلت ثبت نام نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی ۲۸/۱۲/۱۳۹۹ اعلام شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه نوزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، بخش اصلی این جشنواره شامل حوزه‌هایی در ۶ گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی است. بر این اساس، در هریک از گروه‌ها دانشجویانی که صرفا در موضوعات زیر از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

گروه علوم پزشکی: ناباروری و بیولوژی تولید مثل، طب بازساختی و سلول‌درمانی، ارتقای سلامت، اپیدمیولوژی، سرطان

گروه فنی و مهندسی: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل ریلی، صنایع معدنی و فلزی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی برق

گروه علوم پایه: زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی

گروه علوم انسانی: ارتباطات و رسانه، اخلاق حرفه‌ای، مطالعات فرهنگی، سیاست‌گذاری علم و فناوری، فلسفه علم و فناوری، مسئولیت اجتماعی، علوم انسانی اسلامی، ادبیات معاصر، تاریخ شفاهی، حقوق مالکیت فکری و معنوی، نظام سیاسی در اسلام، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی

گروه هنر و معماری: طراحی مد و لباس، معماری ایرانی و اسلامی، هنر ایرانی و اسلامی

گروه کشاورزی: گیاهان دارویی، صنایع غذایی، باغبانی

 در بخش ویژه این جشنواره، پایان‌نامه‌های نگارش شده در زمینه‌های «محیط زیست»، «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «مطالعات کتاب، کتاب‌خوانی و نشر»، «مکتب شهید سلیمانی (ابعاد معنوی، فرهنگی، سیاسی، نظامی)»، «فضای مجازی و یادگیری الکترونیک» پذیرش می‌شوند.

در این دوره از جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی برای نخستین بار بخش بین‌الملل به جشنواره اضافه شده است. این بخش به دانشجویان غیرایرانی اختصاص یافته که پایان‌نامه‌های خود را با موضوع ایران تدوین کرده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000