اجرای مجازی از تعطیلی بهترست/ استفاده موسیقی فجر ۳۶ از ظرفیت‌های موجود | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
حسین علیشاپور در گفتگو با صبا:

اجرای مجازی از تعطیلی بهترست/ استفاده موسیقی فجر ۳۶ از ظرفیت‌های موجود

حسین علیشاپور معتقدست اجرای مجازی هرگز جای اجرای زنده را نمی گیرد ولی جشنواره موسیقی فجر چاره ای جز برگزاری آنلاین در شرایط کرونا نداشت.

حسین علیشاپور خواننده گروه «سپندار» که روز گذشته سوم اسفندماه در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی اجرا داشته است، در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره این اجرا گفت: نمی‌دانم بگویم اجرا داشته‌ایم یا نه زیرا اجرا چیزی‌ست که اجراکننده روی سن رفته و تماشاچی آن را تماشا می‌کند. اگر بخواهیم از جنبه خوش‌بینانه به آن نگاه کنیم، بله اجرایی در جشنواره موسیقی فجر داشتم.

وی درباره برگزاری مجازی جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: به نظر من تنها کاری که می‌شد کرد تا این جشنواره برگزار شود، برگزاری مجازی آن بود. به دلیل شرایط ویروس کرونا، نمی‌شد مردم را برای دیدن اجراها به سالن‌های کنسرت کشاند زیرا هر نوع تجمعی برای سلامت مردم خطرناک است. از طرفی جریان فرهنگ هم باید ادامه‌دار باشد و قاعدتا تنها کاری که می‌شد کرد همین بود.

علیشاپور درباره کیفیت برگزاری جشنواره مجازی موسیقی فجر عنوان کرد: به عقیده من مسئولان جشنواره از پتانسیل‌هایی که در اختیار داشتند، استفاده کردند و باتوجه به مسائلی چون گرفتاری‌های این روزهای کشور و کمبود همیشگی بودجه، جشنواره‌ای قابل قبول را برگزار کردند.

خواننده گروه «سپندار» ادامه داد: از نظر مسائلی همچون هماهنگی برای اجرا در جشنواره و پیگیری‌هایی که از طرف مسئولان می‌شد، همچنین نظم و ترتیب موجود در اجرا روی صحنه، جشنواره کیفیت خوبی داشت اما درباره امور ستادی و بقیه گروه‌ها در جریان نبوده و نمی‌توانم نظر بدهم.

خواننده آلبوم «چه فکر می‌کنی» درباره تفاوت اجرای آنلاین با صحنه‌ای بیان کرد: اجرای آنلاین از نظر کیفی و حسی صد در صد مانند اجرای صحنه‌ای نمی‌شود ولی باید در شرایط  موجود به این نوع از اجرا بسنده کرد. کنسرت در وهله اول اجرایی است که با حضور تماشاچی باشد و نوازنده و خواننده برای جمعیتی اجرا کنند که رو به رویشان ایستاده‌ است ولی چاره‌ای نیست و شرایط فعلی از تعطیل کردن بهتر است.

وی درباره جزییات اجرای خود در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: رپرتوآری بود که بخشی از آن به آلبوم «صدایی نیست» به آهنگسازی نوید توسلی مربوط می‌شد که حدود سه، چهار سال پیش آن را خوانده بودم. هیات برگزاری جشنواره گفتند که اگر این آلبوم اجرا شود، خوب می‌شود پس با آقای توسلی برای اجرا هماهنگ کردیم. به نظر من اجرای منسجم و خوبی داشتیم و خود من هم لذت بردم.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از ۲۸ بهمن آغاز شده و امروز، چهارم اسفندماه ساعت ۱۶ اختتامیه آن در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است