تالار رودکی میزبان گروه کر «آوای ماهان» می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹

تالار رودکی میزبان گروه کر «آوای ماهان» می شود

گروه کُر «آوای ماهان» با همراهی نوازندگان خود در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه کر «آوای ماهان» به رهبری نیما فاتحی تازه ترین کنسرت خود را با عنوان «بیا اینجا و مدتی بمان» ۵ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.

گروه «آوای ماهان» در تیرماه سال جاری کنسرت ترانه های قدیمی (Old Songs) را به مدت ۳ شب پی در پی در تالار وحدت روی صحنه برد.

نیما فاتحی سرپرست این گروه در توضیحاتی درباره این برنامه گفت: موسیقی جَز مربوط به قرن معاصر است که از تلفیق موسیقی های ریتمیک سیاه پوستانی که از آفریقا برای کار به آمریکا برده شده بودند با موسیقی های اروپاییان مهاجر به این کشور متولد شد. این سبک از موسیقی در بسیاری از موارد با موسیقی کلاسیک زمان خودش گره خورده و خصوصیات هارمونیک و تکنیکال پیچیده ای پیدا کرده است، به نحوی که در تمامی دنیا از آن استقبال شده و سبک های گوناگون دیگری را با آن آمیخته اند. در دهه های اخیر آهنگسازان بسیاری در این سبک موسیقی برای گروه های کُر نیز قطعاتی را آهنگسازی و یا تنظیم کرده اند. با توجه به هارمونی، ریتم ها و فواصل پیچیده این سبک موسیقی نسبت به موسیقی های کُرال دوره کلاسیک و رمانتیک چالش و در عین حال جذابیت بیشتری دارد. در این کنسرت در کنار حضور گروه کُر «آوای ماهان» با نوازنده های سازهایی که به طور معمول در سبک جز مورد استفاده قرار می گیرند که شامل کنترباس، درامز، ترومبون، پیانو و گیتارجز است روی صحنه خواهیم رفت. با توجه به اینکه بداهه نوازی از خصوصیات مهم موسیقی جز است در بخش هایی از این برنامه نوازندگان به همنوازی به صورت بداهه روی قطعات جز استاندارد خواهند پرداخت.

در این کنسرت پرنیان روحانی، شبنم آملی، پدرام شهیدی، نوید توحیدی، نگین آقامحمدی، امیرحسین احمدی نژاد، میشکا داورپناه، بهار اصل کدخدازاده، عدنان فروردین، آناهیتا رحمانیان، صبا پورکریمی، علی اصغر مومن ثانی، گالیا هوسپیان، مریم افراز گروه خوانندگان هستند و آرش ضرابی: کنترباس، سامان بهشتی: درامز، سیامک کریمپور: ترومبون، فرهاد میرمحمدصادقی: گیتار و پگاه هراتی به عنوان پیانیست، گروه نوازندگان را تشکیل می دهند.

گروه «آوای ماهان» برنده رتبه های اول و دوم در دو دوره از جشنواره موسیقی فجر است و در فستیوال های بین المللی مانند مسابقات کُرال آسیا پاسیفیک سازمان اینترکولتور نیز موفق به دریافت افتخاراتی برای ایران شده است.

علاقه‌ مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500