ستاره «پدرخوانده»: در اسکار سال ۱۹۷۲ تقلب شد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷

ستاره «پدرخوانده»: در اسکار سال ۱۹۷۲ تقلب شد!

جیمز کان در گفتگو با ایندیپندنت دلیل شکست در اسکار سال 1972 را فریبکاری در اعلام نامزدهای بخش مکمل مرد خواند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ایندیپندنت، جیمز کان بازیگر آمریکایی فیلم های «پدرخوانده»، «سرقت» و «میزری» در یک گفتگوی مفصل و طولانی از دوران کاری خودش گفت.

جیمز کان که البته بیشتر به واسطه نقش آفرینی درخشانش به جای سانی کورلئونه در فیلم شاهکار «پدرخوانده» اثر فرانسیس فورد کوپولا به یاد آورده می شود در بخشی از این گفتگو درباره اینکه چرا آن سال اسکار نگرفت، گفت: واقعا دوست داشتم یک جایزه اسکار در زندگی نصیبم می شد اما بیایید در این باره برای شما حرفی بزنم، درباره اسکار چیزهایی وجود دارد که باید بدانید.

شماره یک: هر کسی در فیلم مبتلا به بیماری سرطان می شد به طور خودکار جایزه اسکار آن سال را دریافت می کرد.

شماره دو: من کمی تندوتیز و تلخ به نظر می رسیدم و البته واقعا هم اینطور هستم.

کان معتقد است در بخش مکمل مرد آن سال به دلیل آنکه او، دووال و پاچینو در شاخه مکمل نامزد شدند حقه بازی صورت گرفته و در نتیجه رای های این سه نفر شکسته شده است.

در مراسم اسکار آن سال آل پاچینو بازیگر نقش مایکل کورلئونه مراسم اسکار را بایکوت کرد، پاچینو نیز مدعی بود برای اینکه شانس براندو برای نقش اصلی زیادتر شود او را به بخش مکمل فرستاده اند.

جیمز کان در این باره گفت: براندو بهترین بازیگر شد، یک لحظه صبر کنید، چه طور ممکن است آل پاچینو نقش مکمل «پدرخوانده» باشد، این اتفاق هیچ مفهومی ندارد. (اشاره کان احتمالا به زمان زیاد حضور آل پاچینو در این فیلم است.)

در نتیجه این اتفاق، رای های بخش بهترین بازیگر نقش مکمل با وجود حضور سه بازیگر «پدرخوانده» سرانجام به جوئل گری در فیلم «کاباره» ساخته باب فاسی رسید.

کان جای دیگری از این مصاحبه می گوید وقتی آن سالها با اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که مسئول برگزاری گلدن گلوب هستند دیدار داشته فقط به حواشی زندگی اش توجه داشته اند و این موجب حواس پرتی آنها در رای دادن می شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است