کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بیانیه داد/ هیاهو بر سر هیچ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
درباره واکسیناسیون هنرمندان؛

کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بیانیه داد/ هیاهو بر سر هیچ

کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران به انتشار نامه‌ای برای واکسیناسیون زودتر از نوبت هنرمندان، واکنش نشان داد.

به گزارش صبا، در پی انتشار نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی خطاب به وزارت بهداشت برای اولویت قرار دادن واکسیناسیون هنرمندان سینما و تلویزیون، کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بیانیه ده‌ماده‌ای کانون فیلم‌نامه‌نویسان در مورد واکسن خیالی کرونا

۱- میزان واکسن وارد شده به ایران فعلا آن‌قدر ناچیز است که سهم‌خواهی از آن بیشتر به شوخی می‌ماند.

۲- چنانچه انواع واکسن کرونا به اندازه‌ای معنادار وارد شده یا در کشور تولید شود، تازه می‌توان در مورد آن حرف زد.

۳- در امور صنفی، مانند اصناف سینما، کسی حق ندارد برای دیگران تصمیم بگیرد و تصمیمات توسط مدیریت اصناف و خانه سینما انجام می‌شود.

۴- با توجه به ماده ۳ اظهارات کسانی که شخصا واکسن می‌خواهند یا ایثارگرانه دریافت آن‌ را رد می‌کنند، تصمیمی شخصی‌ست و به اصناف سینما مربوط نمی‌شود.

۵-دریافت یا عدم دریافت‌ واکسن اعضای خانه سینما (درصورت وجود چنین واکسنی) ربطی به تقاضا و لابی‌گری و مسائل خارج از سینما ندارد و مانند تمام کشورهای متمدن بر مبنای دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد شد، با اولویت‌های مشخص شده.

۶- کادر درمان و سیستم بهداشتی کشور،افراد سالخورده، کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و شاغلین حرفه‌های پرخطر و حیاتی که در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند و… اولویت‌های دریافت واکسن هستند.

۷- با این حساب، قضیه کاملا ساده خواهد بود؛ به محض فراهم شدن واکسن کرونا، اعضا و اهالی سینما که در میان آن‌ها تعداد زیادی با اولویت‌های جهانی مطابقت دارند، حق دریافت واکسن را هم خواهند داشت.

۸- ولی از آن‌جا که دریافت واکسن نمی‌تواند اجباری باشد، تمام ایثارگرانی که تاکنون آهوی ناگرفته را به دشت بخشیده‌اند می‌توانند از دریافت آن خودداری کنند.

۹- از همه رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم در موضوعاتی که جان انسان‌ها در میان است، دندان بر جگر گذاشته و از فواید جنجال و جلب توجه صرف‌نظر کنند و فراموش نکنند که گاه بهره‌برداری‌های جناحی، خون به دل مردم می‌کند.

۱۰- توزیع عادلانه و دقیق واکسن (اگر باشد) پیش از آن‌که رفتاری اخلاقی باشد، روش درست و علمی مبارزه با این همه‌گیری خواهد بود. وگرنه توزیع بی‌دقت و غیر اصولی آن تنها و تنها، وضعیت مبارزه با کرونا را پیچیده و چه بسا ناممکن و مجال بروز سویه‌های تازه و بی‌اعتنا به واکسن ویروس را قطعی می‌کند.

کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000