«لاله» همچنان قصد آمدن به سینما را ندارد/ «هنروتجربه» اکران را نو می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
صبا گزارش می‌دهد؛

«لاله» همچنان قصد آمدن به سینما را ندارد/ «هنروتجربه» اکران را نو می‌کند

باتوجه به آمار فروش سایت سمفا، سینماها پس از بازگشایی تقریبا یک ماهه در جذب مخاطب موفق نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، پس از گذشت ۶ هفته از انتقال سینماها به گروه شغلی زرد و بازگشایی آن‌ها در تهران، به نظر می‌رسد همچنان اکران فیلم‌ها روی پرده نقره‌ای حال و روز خوبی ندارد.

«دیدن این فیلم جرم است» اولین فیلمی بود که با سرگروهی بهمن سبز پس از بازگشایی سینماها روی پرده رفته و با اعلام سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) پس از گذشت ۶ هفته، ۶۹ هزار و ۴۶۵ مخاطب داشته و ۹،۱۰۵،۶۲۲،۹۲۶ ریال فروش را تجربه کرده است.

«سه اپیزود از حلب»، مستند «کودتای ۵۳» و سه فیلم «تو مشغول مردنت بودی»، «پارمیدا» و «در جستجوی خانه خورشید» در تاریخ ۲ بهمن‌ماه به سرپرستی موسسه هنروتجربه دیگر فیلم‌هایی هستند که به اکران در آمدند.

«اینجا هم باران می‌بارد» فیلمی‌ست که پس از اختتامیه جشنواره ملی فیلم فجر روی پرده رفته و در هفته اول اکران، با ۱۰۳ مخاطب و ۱۷،۹۴۵،۹۸۷ ریال فروش روبرو بوده است.

«مکالمات» دیگر فیلم هنروتجربه است که ۲۲ بهمن‌ماه روی پرده رفته است.

و در آخر بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن»، ۲۳ بهمن‌ماه روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است.

این آمار مخاطب و فروش نشان از آن است که سینما پس از گذشت تقریبا یک ماه از بازگشایی خود، هنوز در کسب مخاطب موفق نبوده و شرایط کرونایی تاثیر خود را گذاشته است.

این در حالی‌ست که پیش از تعطیلات فیلم‌های دیگری همچون «شنای پروانه»، «آقای سانسور»، «پیشی میشی» و «آبادان یازده ۶۰» روی پرده رفته بودند و پس از بازگشایی سینماها اکران دوباره خود را سپری می‌کنند.

همچنین با اعلام شورای صنفی نمایش، می بایست «لاله» در گروه سینمایی کوروش از ۲۹ بهمن‌ماه روی پرده می رفت ولی در سایت سمفا نامی از آن یافت نمی‌شود. البته سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرده که تهیه کننده فیلم را در این شرایط به اکران نمی سپارد و نوبت اکران نوروز را می خواهد.

در پایان باید گفت اکران «آن شب» از ۶ اسفندماه در سینماهای کشور به سرپرستی مشترک هنروتجربه و مگامال آغاز خواهد شد و باید دید در رونق سینما چه کمکی خواهد کرد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است