واکنش‌ها به نامه برای واکسیناسیون زودتر از نوبت هنرمندان/ باز هم وقت انتخابات شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۰
صبا گزارش می‌دهد؛

واکنش‌ها به نامه برای واکسیناسیون زودتر از نوبت هنرمندان/ باز هم وقت انتخابات شد؟

نامه سازمان نظام پزشکی برای اختصاص سهمیه ویژه واکسن کرونا به هنرمندان، واکنش‌های فراوانی را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، انتشار نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی خطاب به وزارت بهداشت، برای اولویت یافتن هنرمندان سینما و تلویزیون در مسیر واکسیناسیون اختیاری واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

ظهر روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه، دکتر حسین کرمان‌پور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درخواست کرد تا در واکسیناسیون اختیاری به هنرمندان و برنامه‌سازان سینما و تلویزیون «همپای کادر درمان نگریسته شده و ترتیبی اتخاذ شود سهمیه لازم در نظر گرفته شود.»

در انتهای این نامه آمده است، در صورتی که این اقدام صورت نپذیرد بیم آن می‌رود که تولیدات سینمایی و تلویزیونی به شدت کاهش یابد.

استدلال سازمان نظام پزشکی برای ارسال این نامه، نقش هنرمندان در تحقق بخشیدن به شعار «در خانه بمانیم» عنوان شده است.

اما عصر روز پنجشنبه اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل به عنوان نخستین صنف سینمایی از ارسال این نامه اعلام حمایت کردند. در اطلاعیه‌ای که از سوی این انجمن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، از حمید فرخ‌نژاد، فاطمه معتمد آریا و منیژه حکمت برای پیگیری ارسال این نامه تشکر شده است.

از زمان انتشار نامه، بحث‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی درباره انگیزه ارسال و انتشار این نامه انجام شده و برخی از کاربران این نامه را اقدامی سیاسی تلقی کرده‌اند.

نکته جالب توجه درباره این نامه، ارسال آن از سوی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و خطاب قرار دادن روابط عمومی وزارت بهداشت است، چراکه نامه‌های اداری میان دو نهاد سلامت کشور، از طریق مسئولان روابط عمومی رد و بدل نمی‌شود و روسای این دو نهاد با یکدیگر مکاتبه می‌کنند. همین امر شائبه سیاسی بودن این نامه را بالا برده است.

بامداد جمعه اول اسفند ماه، علیرضا وهاب‌زاده چهره رسانه‌ای و مشاور وزیر بهداشت در توییتی به این نامه واکنش نشان داد و نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید. حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰»

همچنین فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون در یک پست اینستاگرامی، از این اقدام تلویحا انتقاد کرد و در بخشی از پست خود نوشت: هنرمندان هم مثل بقیه اقشار باید تابع اولویت و شرایط موجود جامعه باشند. ما از همین مردم هستیم برتری نداریم.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است