روایت «رمان» ماکسیم گورکی در «هزارتوی داستان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰

روایت «رمان» ماکسیم گورکی در «هزارتوی داستان»

اول اسفندماه، آثار ماکسیم گورکی نویسنده نامدار روسی در رادیو نمایش بررسی می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ماکسیم گورکی داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و مقاله‌نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود. نویسنده‌ای که هر چند بیشتر آثارش با هدف سرعت بخشیدن و بعد تثبیت انقلاب مردم روسیه علیه حکومت تزارها نوشته شد اما از جهت ساختار ادبی و محتوا هم در ادبیات روسیه هم در جهان بسیار تاثیرگذار بود.

گورکی توده‌های وسیع زحمت‌کشان را به دوست‌داران کتاب و ادبیات بدل ساخت. او به کشف دنیای تازه‌ای در عالم مردم فرودست جامعه دست یافت و پیام ضمنی آثارش این بود که آوارگان و ولگردان با روح زیبایی که دارند نباید از یاد انسان‌ها فراموش شوند چرا که آن‌ها قربانیان نظام اجتماعی ستمگرند.

او بیش از ۳۰۰ داستان کوتاه و رمان‌ها نوشت و به خاطر همین آثار فراوان و پر مخاطبش، پنج بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

جمعه اول اسفندماه، ساعت ۲۱، در برنامه «هزارتوی داستان»، بهناز بستان‌دوست داستان «رمان» نوشته ماکسیم گورکی را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه گورکی را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است