روایت «رمان» ماکسیم گورکی در «هزارتوی داستان»

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ماکسیم گورکی داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و مقاله‌نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود. نویسنده‌ای که هر چند بیشتر آثارش با هدف سرعت بخشیدن و بعد تثبیت انقلاب مردم روسیه علیه حکومت تزارها نوشته شد اما از جهت ساختار ادبی و محتوا هم در ادبیات روسیه هم در جهان بسیار تاثیرگذار بود.

گورکی توده‌های وسیع زحمت‌کشان را به دوست‌داران کتاب و ادبیات بدل ساخت. او به کشف دنیای تازه‌ای در عالم مردم فرودست جامعه دست یافت و پیام ضمنی آثارش این بود که آوارگان و ولگردان با روح زیبایی که دارند نباید از یاد انسان‌ها فراموش شوند چرا که آن‌ها قربانیان نظام اجتماعی ستمگرند.

او بیش از ۳۰۰ داستان کوتاه و رمان‌ها نوشت و به خاطر همین آثار فراوان و پر مخاطبش، پنج بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

جمعه اول اسفندماه، ساعت 21، در برنامه «هزارتوی داستان»، بهناز بستان‌دوست داستان «رمان» نوشته ماکسیم گورکی را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه گورکی را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

انتهای پیام/