جشنواره استاپ موشن زمینه آموزشی برای استفاده کاربردی از گوشی همراه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
دبیر هنری جشنواره استاپ موشن خانگی مطرح کرد:

جشنواره استاپ موشن زمینه آموزشی برای استفاده کاربردی از گوشی همراه است

دبیر هنری جشنواره استاپ موشن خانگی می‌گوید جشنواره استاپ موشن بستری آموزشی برای استفاده کاربردی از گوشی همراه و تبلت برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، بهنام بهادری دبیر هنری نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی درباره این جشنواره گفت: جشنواره استاپ موشن بستری آموزشی برای استفاده کاربردی از گوشی همراه و تبلت برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است تا با تکنیک و به وسیله هنر در زمینه سینما و انیمیشن مهارت آموزی داشته باشند.

وی درباره وجوه تمایز استاپ موشن با دیگر تکنیک های انیمیشن بیان کرد: در استاپ موشن حرکت به وسیله عکاسی از اشیا یا انسان و یا ترکیبی از آن و نمایش متوالی آن انجام می‌شود و تفاوت آن با دیگر انیمیشن ها استفاده کمتر از عناصر طراحی گرافیک است اما دیگر انیمیشن ها از گرافیک و نقاشی چه در وجهه گرافیک کامپیوتری و چه تکنیک های کاغذی و یا تکنیک های مشابه بهره بیشتری می برند. در استاپ موشن استفاده سریع، آسان، ارزان و البته دسترسی همگانی علاقه مندان به وسیله گوشی های همراه و تبلت ها از نقاط قوت این گونه آثار است.

دبیر هنری نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی جشنواره استاپ موشن را جشنواره ای تخصصی، تکنیکی، محتوایی و دارای زوایای مختلف در حوزه برگزاری عنوان و بیان کرد: ما باید آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان دهیم و آگاهی و اطلاع رسانی لازم را به عموم هنرمندان نوجوانان و جوانان داشته باشیم. ما سعی کردیم به صورت به صورت موازی اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه داشته باشیم. فیلم های آموزشی در این زمینه تولید کردیم و بسیار کوتاه به نوجوانان آموزش‌های لازم را ارایه دادیم. همچنین نمونه هایی برای تولید آسان آثار در سایت جشنواره و در صفحات مجازی دیگر جشنواره در اختیار علاقه مندان در فضای مجازی قرار دادیم.

بهادری چشم انداز و آینده این جشنواره را بسیار روشن دانست و تاکید کرد: ما با برگزاری مداوم و متوالی این جشنواره و پیگیری آموزش های تکنیکی و کارگاهی به نوجوانان و جوانان در طول سال و همچنین بسط و گسترش نگاه اخلاق می توانیم این جشنواره را در کشور خودمان و بعد در کشورهای دیگر گسترش دهیم به همین دلیل جشنواره از سال اول به صورت بین المللی برگزار می شود.

بهادری در پایان گفت: دوستان زیادی برای برپایی جشنواره تلاش کردند تا برای اولین بار جشنواره مناسبی با توجه به پاندمی و بیماری که در سطح جهانی منتشر شده تا حد ممکن به صورت مجازی و بخش‌هایی به صورت حضوری برگزار شود. انشاالله مراسم اختتامیه  جشنواره همزمان در شبکه های اجتماعی و البته به صورت حضوری در تالار اندیشه حوزه هنری در تاریخ بیست و دوم اسفند سالجاری برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» در قالب‌های عروسکی (مانند لگو)، خمیری، کات اوت (کاغذ، مقوا، پارچه)، اشیا و پیکسلیشن در سه گروه شامل کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال برگزار می شود.

علاقمندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد ‌رهگیری می‌توانند به سایت artfest.ir یا اینستاگرام stopmotion_festival@مراجعه کنند و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است