شماره ‌‌۲۵۷ماهنامه‌‌ «نمایش» با نگاه ویژه به تئاتر و جشنواره روی پیش‌خوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳

شماره ‌‌۲۵۷ماهنامه‌‌ «نمایش» با نگاه ویژه به تئاتر و جشنواره روی پیش‌خوان

جدیدترین شماره‌‌ ماهنامه‌ «نمایش»، ویژه‌ بهمن 99 با نگاه ویژه‌ به تئاتر و جشنواره منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جدیدترین شماره‌‌ ماهنامه‌ «نمایش» ویژه‌ بهمن ۹۹ با نگاه ویژه‌ به تئاتر و جشنواره با سردبیری نصرالله قادری منتشر شد.

نگاه ویژه‌‌ این شماره از مجله‌‌ «نمایش» به تئاتر و جشنواره با مطالبی همچون «جشن و جشنواره» نوشته یدالله آقاعباسی، «جشنواره، مسیری به سمت توسعه» نوشته‌ عبدالرضا فریدزاده، «فستیوال: ریخت‌شناسی و معنا» نوشته‌ الساندرو فالاسی با ترجمه‌ مجید کیانیان، «زنگ‌ها براکه به صدا درمی‌آیند؟ پیرامون فلسفه شناخت‌گرایی در امر تئاتریکالیته جشنواره یا ویترینی برای تماشا؟» تالیف و ترجمه‌ معین محب علیان و گلناز اصل دینی و گزیده یادداشت‌ها، گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی که مکتوب از دوره‌های گوناگون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موجود است یا عنوان جشنواره‌‌ای با فراز و فرودهای فراوان… نوشته‌ نگین کهن به همراه گفت‌وگو با صادق رشیدی با عنوان «هنرمندی که دیدگاه دارد، جهان بینی دارد»منتشر شده است.

همچنین مخاطبان می‌توانند نقد و تحلیل کتاب «روند دگرگونی ادبیات نمایشی زنان ایران با عنوان تلاش برای یافتن و خواندن» نوشته‌ منصور خلج، نقد و تحلیل نمایشنامه «مویزی در آفتاب با عنوان چون تاولی که برمی آید و می ترکد» نوشته‌ شهرام خرازی‌ها، «تئاتر و تجربه آمریکای لاتین» نوشته‌ گارلوس سولورزانو ترجمه‌ داود دانشور، «تئاتر و تاثیرات فن آوری‌های نوین و دیجیتال» نوشته‌ مهرداد رایانی مخصوص، «تئاتر بودگی: ویژگی خاص زبان تئاتری» نوشته‌ ژوزت فرال، رونالد پی. برمینگام با ترجمه مجید کیانیان و «آینده هنرها؛ تئاتر آنلاین بخش جدایی‌ناپذیر از هنر تئاتر است» نوشته‌ سوزانا  کلاپ با ترجمه سمیه یعقوبی را نیز در این شماره بخوانند.

سرمقاله‌ این شماره با نام «گیتی تئاتر و روان بدفرما و نقاب در اکنونیت!»به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

شماره ‌۲۵۷ ماهنامه‌‌ نمایش ویژه‌ بهمن ماه ۱۳۹۹ با سردبیری نصرالله قادری و با بهای ۱۵‌ هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است