برج آزادی و برج میلاد رمزنگاری کوانتمی می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲

برج آزادی و برج میلاد رمزنگاری کوانتمی می‌شوند

به زودی چهارمین آزمایش انتقال اطلاعات کوانتومی به عنوان انقلاب در حوزه فن‌آوری کشور در برج آزادی تهران انجام خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، به همت متخصصان و پژوهشگران مرکز فناوری‌های کوانتومی سازمان انرژی اتمی، فاز چهارم پروژه ملی رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد، این بار بین برج آزادی و برج میلاد تهران در ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ روز ملی فناوری هسته ای ایران انجام خواهد شد.

در جلسه همکاری و تعامل کارشناسان این حوزه و مسئولان مربوطه سازمان انرژی اتمی ایران با مدیر عامل برج آزادی تهران مقرر شد تا این بار این مهم با ارتقا فاصله طولی (بعد مسافت) و ارتفاع بیشتر به میزبانی برج آزادی تهران صورت پذیرد.

در این جلسه سه ساعته که همراه با بازدید از مجموعه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برج آزادی تهران انجام شد، سید عباس عظیمی ضمن خوش آمدگویی و خداقوت به حاضران و استقبال از این آزمایش علمی در حوزه کوآنتوم در کشور و منطقه، آن را از نشانه‌های خودباوری و ما می‌توانیم ملت ایران دانست و بر ضرورت همراهی و همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در عرصه پیشرفت و شکوفایی علم و فن‌آوری در کشور تاکید کرد. در ادامه وی آمادگی خود و همه توان و ظرفیت مجموعه برج آزادی تهران را برای این اتفاق بزرگ ملی اعلام کرد و آن را باعث افتخار و غرورملی دانست.

در پایان سید محسن میرلوحی به نمایندگی از سازمان انرژی اتمی ایران و جمع حاضر در پروژه ملی رمزنگاری کوآنتوم ایران از مساعدت، همراهی و حمایت عظیمی در راستای این همکاری علمی قدردانی کرده و بر ادامه همکاری در راستای استفاده از ظرفیت و توان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برج آزادی برای معرفی دستآوردهای صنعت هسته ای کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است