معرفی ۶ داور چهارمین جایزه هنر معاصر ویستا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۴

معرفی ۶ داور چهارمین جایزه هنر معاصر ویستا

شورای داوری چهارمین جایزه ویستا که ایده هنری برتر را در سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌کند معرفی شد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه جایزه ویستا، پویا آریانپور، پریسا پهلوان، حمید سِورى، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمد‌زادگان و بهنام کامرانى چهارمین دوره جایزه ویستا را داوری خواهند کرد.

جایزه‌ هنر معاصر ویستا مانند دوره‌هاى پیشین مى‌کوشد با تاکید بر ارزیابى فکر و ایده‌هاى امروزین هنر، شرایطى را براى معرفی، اجراى فکر و اثر برتر فراهم کند. ایده محور بودن و اهمیت به ساز و کارها و فرآیند خلق در هنر امروز هدفى است که این جایزه فارغ از رسانه یا جنبه‌هاى زیباشناختى دنبال کرده است.

بر اساس فراخوان، شرکت‌کنندگان پس از ارایه‌ طرح و پروپوزال کتبى خویش که معیارهایى مانند درک درست از شرایط هنر امروز، ارزش‌هاى تئوریک، اجرایى بودن و پتانسیل‌هاى فرهنگى را شامل مى شود، در صورت پذیرفته شدن در لیست منتخب، باید بتوانند طرح هاى خویش را براى اجرا توجیه کنند. موضوع در این دوره آزاد است و طرح‌هاى کوریتوریال نیز امکان حضور دارند.

مانند دوره‌های پیشین، اهدای نشان و لوح تقدیر ویستا به همراه وجه نقد سیصد میلیون ریالی برای اجرای طرح، جایزه چهارمین دوره است.

اهداف این دوره شناسایى و معرفى طرح‌هاى برتر و نوآورانه در هنر امروز ایران، اهمیت بخشیدن به نگارش طرح (پروپوزال، ایده‌ هنرى، بیانیه هنرمند، فرآیند تولید اثر، برنامه‌ریزى اجرایى و برآورد بودجه)، تولید محتوا و انعکاس رسانه‌اى طرح‌هاى برتر برای غنى‌تر کردن محتواى اثر اعلام شده است.

مهلت دریافت پروپوزال‌ها و مدارک تا سی و یکم اردیبهشت‌ماه ١۴٠٠ است و مانند دوره‌های گذشته ابتدا ایده‌ها و مدارک تصویری، صوتی و مکتوب که در قالب پروپوزال ارایه شده توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از برگزیدگان این مرحله برای مصاحبه و ارایه حضوری دعوت خواهد شد. در مرحله دوم، طرح‌های منتخب در نمایشگاهی شامل مدارک، متن تصویری، مکتوبات، فایل صوتی، ماکت یا روشهای دیگر، در گالری ویستا به نمایش در خواهند آمد و سرانجام هیات داوران طرح برگزیده را در مراسم اختتامیه معرفی می‌کند.

شرکت برای تمام سنین آزاد است، هر هنرمند یا  گروه مجاز به ارایه یک پروپوزال هستند و سوابق کاری و نمونه آثار پیشین هنرمندان در داوری تاثیرگذار است.

شرکت‌کنندگان می‌بایست پروپوزال‌های خود را در زمان تعیین شده به دبیرخانه به آدرس ایمیل priz‌e99@vistaart.gallery ارسال کنند.

مرتضی عرب خزائیلی برنده نخستین جایزه ویستا در سال ۱۳۹۵، پیام مفیدی برنده دومین دوره و کلثوم صالحی و حمید رضا آزاد برندگان مشترک دوره سوم بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است