مشغول نگارش «دودکش ۲» هستیم/ سختی‌های کار در دوران کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
برزو نیک‌ نژاد به صبا گفت:

مشغول نگارش «دودکش ۲» هستیم/ سختی‌های کار در دوران کرونا

برزو نیک نژاد کارگردان «دودکش2» می‌گوید این روزها به همراه 2 فرد دیگر مشغول نگارش این مجموعه است.

برزو نیک نژاد کارگردان مجموعه «دودکش ۲» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره آخرین وضعیت تولید این مجموعه به تهیه کنندگی زینب تقوایی اظهار کرد: این روزها به همراه ۲ دوست دیگر مشغول نگارش فیلمنامه هستیم.

وی ادامه داد: این فصل ۲۶ قسمت دارد و امیدوارم بتوانیم به این تعداد قسمت برسیم. البته لازم است بگویم قصه زیاد داریم و شاید نزدیک به ۴۰ قسمت قصه داریم اما قصد داریم فصل دوم این مجموعه را در ۲۶ قسمت تولید کنیم تا اگر بازخورد خوبی داشت آن را ادامه بدهیم.

کارگردان «دودکش ۲» درباره شروع تصویربرداری این پروژه اظهار کرد: هنوز تصویربرداری این مجموعه آغاز نشده است اما پیش از شروع سال جدید و در آینده ای نزدیک کار را کلید خواهیم زد.

نیک نژاد با اشاره به اینکه در این مجموعه قصد دارد مخاطبان را بیشتر بخنداند، اظهار کرد: جهان «دودکش» و آدم های آن کمی متفاوت با کارهای دیگری است که در کمدی وجود دارد و آن ها تفاوت در ادبیات دیالوگ گویی و… است. به همین دلیل باید زمان بیشتری را برای نگارش اختصاص دهیم.

وی افزود: «دودکش» کار پرتحرکی است و اینکه عده ای خیال می کنند تنها در یک قالیشویی کار پیش می رود، اینگونه نیست و تنها شاید در یک چهارم هر قسمت در قالیشویی بگذرد اما خود قالیشویی جدا از اینکه لوکیشن پرتحرکی است، جابه جایی نیز زیاد دارد. همچنین به واسطه فرم قصه کار سختی در پیش داریم.

نیک نژاد درباره حضور بازیگران اصلی فصل اول در «دودکش۲» مطرح کرد: قصه بر مبنای شخصیت های اصلی فصل اول شکل گرفته است. همچنین من معتقدم هیچ کار و قصه ای ادامه دار نخواهد بود مگر اینکه کاراکترها جذاب باشند. مردم به واسطه کاراکترها و دنبال کردن قصه آن ها پای ادامه یک مجموعه می نشینند.

کارگردان «دودکش۲» با اشاره به اینکه فیلمسازی و سریال سازی در این شرایط کار بسیار خطرناکی است، اظهار کرد: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده که قطعا تاثیرات زیادی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد اما یک واقعیتی وجود دارد و آن این نیست که وقتی یک گروه ۷۰ تا ۸۰ نفره که در لوکیشن خانه مشغول به کار هستند و از یک سرویس بهداشتی استفاده می کنند کدام پروتکل بهداشتی رعایت می شود.

نیک نژاد ادامه داد: ما سعی می کنیم همه موارد بهداشتی را رعایت کنیم. به عنوان مثال همه بازیگران برای گریم قلم جداگانه ای دارند و لباس هایشان ضدعفونی می شود اما این در کنار هم بودن ۸۰ نفر در یک خانه، غذا خوردن های دسته جمعی، استفاده از یک سرویس بهداشتی و…مساله مهمی است.

کارگردان «دودکش۲» با اشاره به ماسک زدن بازیگران جلوی دوربین مطرح کرد: من معتقدم در کار کمدی اگر بخواهیم کرونا را وارد قصه کنیم تا بازیگران جلوی دوربین هم از ماسک استفاده کنند، به دلیل پوشاندن چهره ۵۰ درصد کمدی از بین می رود. با مواردی که مطرح کردم رعایت پروتکل ها در یک پروژه سینمایی، تلویزیونی، تئاتر و… کمی شبیه شوخی است.

وی افزود: البته رعایت پروتکل های بهداشتی هزینه های زیادی به همراه دارد و شوخی نیست. ما سر «باخانمان» هم که بودیم پرستاری هر روز با ما آفیش می شد و دستورهای لازم را انجام می داد. در آن پروژه هر کس مشکوک به کرونا بود بلافاصله باید تست می داد.

نیک نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه نکات بهداشتی را رعایت کنند و ما هم دوران تصویربرداری را به سلامت پشت سر بگذاریم.

فصل اول این مجموعه به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی زینب تقوایی در ماه رمضان سال ۱۳۹۲ روی آنتن شبکه یک رفت که برزو نیک نژاد نویسندگی متن را برعهده داشت و بازیگردان پروژه بود.

این سریال برای پخش از شبکه یک سیما تولید می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000