آغاز نمایش‌های «شهرزاد»، «پارانویا» و «لاله‌زار» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵

آغاز نمایش‌های «شهرزاد»، «پارانویا» و «لاله‌زار»

چهار نمایش در اول دی اجرایشان را در تماشاخانه‌های خصوصی آغاز می‌کنند.
به گزارش «صبا»، هفته اول و نخستین روز زمستان ۹۷ با فعالیت زیاد هنرمندان در تماشاخانه‌های خصوصی آغاز می‌شود، البته این بدین معنا نیست که سایر تماشاخانه‌ها نمایش‌های جدید نداشته باشند بلکه غلبه با آثار نمایشی جدید در تماشاخانه‌های خصوصی است. بیشتر این نمایش‌های جدید در سالن‌های عمارت روبرو، تماشاخانه سه نقطه، موزه استاد انتظامی، تماشاخانه مشایخی و … هستند.
برخی از این نمایش‌های جدید بدین قرار هستند:
*پارانویا، نوع سوم در سه نقطه
«نمایش پارانویا، نوع سوم» به نویسندگی و کارگردانی امیرپاشا محمدی اجرایشم را از سوم دی ماه تا ۲۱ دی در تماشاخانه سه نقطه سالن خسرو شکیبایی به صحنه می برد.
بازیگران این نمایش پارسا شریفی، امین علی محمدی، حدیثه بیک شاهی هستند. داستان از این قرار است که در این نمایش دلیل خودکشی شخصی مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از مشخص شدن دلیل، اتفاقات نا‌به‌هنجاری در طول نمایش رخ می‌دهد.
*لاله زار، هتل کاتوزیان
نمایش لاله زار، هتل کاتوزیان به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی آخر هفتم، نهم دی ماه اجرایش را در خانه نمایش مهرگان، سالن شماره یک آغاز می‌کند. این نمایش یک ساعت و سی دقیقه است.
بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه) داوود داداشی (حسن سیاه)، فرج الله گلسفیدی (سید حسین)، جلیل فرجاد (مانوک کاتوزیان)، اردلان شجاع کاوه (سرپاس مقتدی)، شهره قمر (فیروزه پرتو)، مهدی مقدم (هدایت مطلق)، حسین مسافر (احمد کسمایی، حسین احمدخانی (پاسبان عزیزی)، مهدی کازرانی (پاسبان مکتبی)، رضا روستا (دکتر احمدی) هستند.
در خیابان لاله زار، چند تماشاخانه تئاتر در حال افتتاح شدن است… عده‌ای از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور برای جشن افتتاحیه در یکی از هتل‌های خیابان لاله زار اتاق رزرو می‌کنند… در هتل کاتوزیان اتفاقات عجیبی می‌افتد….
* نفر وسط از سمت چپ
نمایش «نفر وسط از سمت چپ» به نویسندگی و کارگردانی امیرپاشا محمدی اجرایش را از دوم دی ماه در تماشاخانه سه نقطه ـ سالن خسرو شکیبایی آغاز می‌کند.
بازیگران نمایش پارسا شریفی، مریم دشتی، علیرضا حاجی زاده، نسیم کیانی، مهرشاد صانعی، کیمیا پیری، مهدی رنجبر، با صدای: امین علی محمدی هستند.
هفت نفر به جرم قتل توسط صدای شخصیت وجدانی در حال بازجویی هستند که یک نفر به عنوان قاتل شناسایی شود که پس از شناسایی نمایش به ابتدا بر می‌گردد تا دوباره شناسایی قاتل صورت پذیرد.
*دال در مولوی
نمایش دال به نویسندگی و کارگردانی علی زمانی از دوم دی ماه اجرایش را در پلاتو مولوی آغاز می‌کند.
بازیگران این نمایش نازنین بهرامی، رضا میرجلیلی، امیرپارسا مقبلی هستند. صداپیشگان مبینا سمیعی، محمد حبیبی، علی زمانی، سیندخت ابدالی، پانته‌آ احمدخان هستند. اجرا به صورت تک مخاطب انجام می‌شود. مدت اجرا، برای هر مخاطب، حدود ده دقیقه و در هر روز تعداد مخاطبان نمایش ۱۱ نفر خواهد بود.
شما در این اجرا هیچ اختیاری ندارید؛ حتی لباستان را هم ما تعیین می‌کنیم
*«سی لاکس» در خانه هنرمندان
نمایش سی لاکس به نویسندگی و کارگردانی حسین برفی نژاد از چهارم دی اجرایش را ساعت ۱۹/۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند.
بازیگران نمایش حسین برفی نژاد، شکوفه جعفری، حسین جز جوادی، فائزه یوسفی هستند.
داستان از این قرار است که امشب بین برادر و خواهری دعوایی اتفاق می‌افتد که همسایه‌شان را برای میانجی‌گری می‌خوانند، مقداری بعد که پیش می‌رود زن و مرد همسایه به کاراکترهای اصلی دعوا بدل میشوند.
*افیلیای دوچرخه‌ها در عمارت روبرو
نمایش افلیای دوچرخه‌ها به نویسندگی و کارگردانی هستی جعفری جوزانی از فردا، دوم دی ماه اجرایش را در  عمارت روبرو آغاز می‌کند.
بازیگران نمایش (به ترتیب حروف الفبا) محمدرضا ایزدی، رضا خسروی، احسان زارع، آراد عبداللهی هستند.
وقتی از افلیا یکی دیگر پیدا می‌شود هملت باید تردیدش را کنار بگذارد و تصمیم بگیرد که کدام افلیا واقعی است. او بعد از گذشت ۵ سال بالاخره نقشه ای می‌ریزد تا به‌وسیله‌ آن از بین افلیاها به روش خودشان انتخاب کند اما نقشه پیامدهای فاجعه آمیزی در پی دارد.
*مکتب تهران میزبان جشن تولد
نمایش جشن تولد به نویسندگی هارولد پینتر و کارگردان مرتضی نوری از دوم دی ماه اجرایش در مکتب تهران آغاز می‌شود.
بازیگران نمایش عسل پیکان فر، داوود جربان، مروارید رزندی، سینا طباطبایی، حسن فضلی، امیر کرمی هستند.
استنلی مدت هاست که در مسافرخانه‌ای ساکن شده است که ناگهان یک روز صبح دو نفر غریبه از راه می‌رسند…
*ایستگاه ابری در تئاتر شهر
نمایش ایستگاه ابری به نویسندگی و کارگردانی علیرضا کلاهچیان و بازی وحید آقاپور و مهدی حاجیان به تازگی اجرایش را در پلاتو اجرای تئاتر شهر آغاز کرده است. این نمایش هر شب ساعت ۱۸/۳۰ به صحنه می‌رود.
داستان این نمایش درباره یک خلبان جنگی است که در جایی گرفتار شده است.
*لافکادیو از امشب
نمایش لافکادیو به نویسندگی و کارگردانی یسنا پورسینا از امشب اجرایش را در خانه موزه استاد انتظامی (قیطریه) آغاز می‌کند. این نمایش مخصوص کودکان ۴ تا ۹۴ ساله است.
بازیگران نمایش آویشن بیکائی، امین زارع، ایمان نظیفی هستند.
این نمایش برگرفته از داستان لافکادیو شل سیلوراستاین است. داستان شیری که تیراندازی یاد میگیرد و به سیرکی در شهر می‌رود و کم کم شبیه به انسان‌ها می‌شود و زندگی‌اش دگرگون می‌شود و …
*اگزوتیکا در تماشاخانه سه نقطه
نمایش اگزوتیکا به نویسندگی و دراماتورژ مریم شکرریز و کارگردانی امیرپاشا محمدی ، بازی امیرمهیار وکیلی از چهارم اجرایش در تماشاخانه سه نقطه آغاز می‌شود.
زندگینامه شخصی که در طول سال‌های زندگیش علایق خود را زیر پا گذاشته و به حرف و خواست دیگران اهمیت داده ولی الان به این نتیجه رسیده که به دنبال علایق خود بودن بهترین راه است.
*شب آوازهایش را می‌خواند
نمایش شب آوازهایش را می‌خواند به نویسندگی یون فوسه، ترجمه محمد حامدی و کارگردانی مهدی اصغریان از دوم دی ماه اجرایش در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌شود.
بازیگران نمایش امیر بشیره نژاد، بهار معین فر، فریبا شفقتی، مجتبی آقایی، رویا فتاحی، مهدی اصغریان
تهیه کننده:فاطمه روزبهانی هستند.
در خلاصه این نمایش آمده است هر آنچه در این نمایش به تماشا خواهید نشست؛ شرح محکمه ایست از جدال نفس گیر تضادها. از نبرد ذهن‌هایی بیمار به عادت، و باز تکراری‌ترین تراژدی تاریخ بودن یا نبودن…
وصف تاراج انسانیت؛ به بهای آمدن؛ بودن؛ شدن و رفتن ..این نمایش؛ روایتی است تلخ از آواز شبانه  تن‌هایی محبوس و به زنجیر کشیده شده ، آوازی پر درد با نت هایی یخ زده از جنس تاریکی. در سمفونی یک تنهایی خودخواسته ، تصویری از یک کابوس دردناک؛ که در بیداری خواهید دید …
*شهرزاد در عمارت روبرو
نمایش شهرزاد به نویسندگی و کارگردانی سحر محمدی از امشب اجرایش در عمارت روبرو آغاز می‌شود.
شهرزاد نگاهی‌ است مستند به زندگی کبرا امین سعیدی اولین فیلم‌ساز زن تاریخ سینمای ایران. تنها بازیگر این نمایش تینا یونس تبار است. من کبرا امین سعیدی نام مستعار شهرزاد. تاریخ تولد من ۱۳۲۵ در تهران، در میدان راه آهن … ورود من به محیط های هنری، یا محیط‌های سینمایی و تئاتری از کافه شروع می‌شه…
* عشق در نگاه دوم
نمایش عشق در نگاه دوم اثری از امیرعلی زیارتی از سوم دی ماه اجرایش در تالار ناصرخسرو آغاز می‌شود.
بازیگران نمایش سعید تقوایی، بابک خدایی، فرشاد فرهادپور، رضا محمدی، آیدا محمدی، رامک نوروزی، فاطمه زنوزی هستند.
منبع: فارس

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است