نیچه ای پسر بد! حالا که کمونیسم مرده زندگی من پوچ شده… | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۸
معرفی کتاب؛

نیچه ای پسر بد! حالا که کمونیسم مرده زندگی من پوچ شده…

«نیچه، ای پسر بد» نوشته ریچارد فورمن با ترجمه سعیدرضا خوش‌شانس از سوی نشر بیدگل به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، نشر بیدگل دو نمایشنامه «نیچه، ای پسر بد!/ حالا که کمونیسم مرده، زندگی من پوچ شده!» نوشته ریچارد فورمن با ترجمه سعیدرضا خوش‌شانس را منتشر کرد.

ریچارد فورمن نویسنده آمریکایی صاحب‌سبک تئاتر آوانگارد است. نظریات او مبنی بر «خودآگاهی انسان در تئاتر» با تلقی فرهنگ آمریکایی از تئاتر به عنوان امری سرگرم‌کننده و تجملی تفاوت فراوانی دارد. او جوایز معتبری همچون جایزه آکادمی ملی هنر و ادبیات آمریکا، جایزه ادبی پن/لائورا پلز، پنج جایزه اوبی و نشان لوژیون دو اونو شوالیه هنر و ادبیات از دولت فرانسه را دریافت کرده است.

«نیچه، ای پسر بد!» یکی از شاهکارهای ریچارد فورمن و از درام‌های درخشان ادبیات پست‌مدرنیستی است. فورمن این اثر را به مناسبت صدمین سال درگذشت فیلسوف برجسته آلمانی، فردریک ویلهلم نیچه، نوشته و زندگی، نوشته‌ها، احساسات، شوریدگی‌ها، ناخوشی‌ها و تجارب زیسته او را به شکل حیرت‌آوری دست‌مایه روایت خلاقانه و خیال‌پردازانه خود قرار داده است. فورمن از روایت تاریخی می‌پرهیزد تا از منظر شخصی خود به فراروایتی برساخته از نیچه دست یابد و ما را در مواجه با تجربه ادبی – هنری مبتکرانه و باشکوهی قرار دهد.

هرچند که فورمن به عنوان یکی از درام‌نویسان و کارگردانان درخشان جریان تئاتر آوانگارد و تئاتر پست‌مدرنیستی در ایران مطرح و شناخته‌شده است اما اولین بار است که یکی از مهم‌ترین آثار او به فارسی ترجمه می‌شود.

کتاب «نیچه، ای پسر بد» در نوبت چاپ اول در ۱۱۷ صفحه و با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است