پایان تصویربرداری مستند «۹۹-۱۹» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵

پایان تصویربرداری مستند «۹۹-۱۹»

تصویربرداری مستند «۹۹-۱۹» که به موضوع همه‌گیری کرونا می‌پردازد، به پایان رسید.

به گزارش صبا، تصویربرداری مستند «۹۹-۱۹» به کارگردانی لیلا رستمی شکوه که به موضوع همه‌گیری کرونا می‌پردازد، با شروع واکسیناسیون این بیماری به پایان رسید.

این مستند که تصویربرداری آن از بهار سال جاری آغاز شده و در بهمن‌ماه هم زمان با آغاز واکسیناسیون به پایان رسیده است، به موضوع مدیریت این اپیدمی و تاثیرات اجتماعی آن می‌پردازد.

این پروژه هم اکنون این پروژه وارد مرحله تدوین و پس از تولید شده است.

لیلا رستمی شکوه کارگردان مستند «۹۹-۱۹» که ساخت چندین فیلم کوتاه داستانی و مستند را در کارنامه خود دارد، درباره علت پرداختن به موضوع کرونا گفت: از همان ابتدای همه‌گیری تاکنون، این درد جهانی چهره‌ای به ظاهر مشترک از همه کشورها و اوضاع جهان را آشکار ساخت اما آمارها نشان داد با وجود سناریوهای مشترک همه‌گیری در اجرای آن و مدیریت این اپیدمی‌ها در کشور‌های مختلف اتفاق‌های کم و بیش مختلفی افتاد که به نظرم با زیرساخت‌ها و بستر فرهنگی اجتماعی هر کشور بسیار مرتبط است.

وی در پایان اظهار کرد: در این فیلم سعی کرده ام مدیریت این بیماری را از ابتدای همه‌گیری در فصل‌های مختلف، طغیان و مهار آن در کشور به تصویر بکشم. من و گروهم تلاش کرده ایم در این اثر تمامی فراز و نشیب‌ها، چالش‌ها و حواشی‌ها را با محوریت وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی با متولیان دیگر و مردم که منتقد این عملکرد بودند، بررسی کنیم تا نقش این موضوع را در سلامت جامعه که نتیجه اصلی این کشمکش باید باشد، به تصویر بکشیم.

عوامل مستند «۹۹-۱۹» عبارتند از لیلا رستمی شکوه کارگردان، منصور عبدرضایی تصویربردار، سیامک نیازی صدابردار، میلاد حسینی دستیار کارگردان و امیر پروسنان پژوهشگر و مشاور.

این فیلم با حمایت معنوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است