بیش از سه هزار نفر از کارکنان صداوسیما به کرونا مبتلا شده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۱
در دیدار با مراجع قم عنوان شد؛

بیش از سه هزار نفر از کارکنان صداوسیما به کرونا مبتلا شده‌اند

رییس سازمان صداوسیما 26 بهمن برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای قم به این شهر سفر کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما امروز ۲۶ بهمن برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای قم به این شهر سفر کرد.

سریال «حضرت معصومه (س)» در‌ سطح سریال های الف فاخر ویژه است

آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این دیدار گفت: در عصر ما رسانه ملی مهمترین مرکز نشر و تبلیغ اسلام ناب محمدی است.

تولیت آستان قدس با اشاره به جایگاه ویژه این بانوی مطهره، تصریح کرد: این بانوی شاخص جایگاهی دارد که با معرفی آن می توان به تبیین جایگاه زن در اسلام پرداخت و صداوسیما به طور خاص از ظرفیت بسیار بالایی برای این کار برخوردار است.

وی با اشاره به تدارک تلویزیون برای ساخت مجموعه تلویزیونی درباره حضرت معصومه (س) خواستار دقت مضاعف و تلاش شایسته سازمان صدا و سیما برای به سرانجام رساندن این سریال شد.

علی عسکری نیز در این ملاقات با اشاره به برنامه‌هایی که در ایام محرم و صفر از این حرم روی آنتن صداوسیما رفت، ضمن تشکر از همکاری و پشتیبانی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، خواستار حمایت آستان مقدس حضرت معصومه (س) از سریال این بانوی اهل بیت (ع) شد.

وی با ارایه گزارشی درباره وضعیت تولید این سریال، با بیان اینکه نگارش فیلمنامه رو به پایان است، گفت: این سریال را در‌ سطح سریال های الف فاخر ویژه در نظر گرفته‌ایم.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به عملکرد این سازمان در مقاطع حساس، بر عزم رسانه برای تبیین و پیگیری اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

بیش از سه هزار نفر از کارکنان صداوسیما به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده‌اند

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین  نیز در دیدار با علی عسکری تصریح کرد: در شرایطی که جامعه با دشواری‌های ناشی از کرونا و همچنین مسایل معیشتی مواجه است صداوسیما نقش کلیدی را در ایجاد آرامش و امیدواری به آینده ایفا کرده است و به مردم کمک می‌کند تا با صبوری این شرایط را سپری کنند.

وی اظهار کرد: صداوسیما به مثابه دانشگاه عمومی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و تحولات جامعه ایفا کرده است. به عنوان نمونه در شرایط کرونا شاهد بسیج همه بخش‌های این سازمان در ارایه آموزش ها به جامعه و در همین حال، به دوش کشیدن بار سنگین آموزش دانش‌آموزان هستیم.

رییس جامعه مدرسین همچنین با قدردانی از عملکرد صداوسیما در ایام کرونا و گرامیداشت یاد بیش از ۴۰ تن از همکاران صدا و سیما که بر اثر ابتلا به کرونا شهید راه خدمت شده اند، تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر از کارکنان صداوسیما به این ویروس منحوس مبتلا شده‌اند که نشان می دهد تلویزیون برای کار در میدان است.

در ادامه این ملاقات، آیت الله حسینی بوشهری ملاحظاتی را درباره تولید فیلم و سریال در رسانه ملی، چهره سازی، توجه هرچه بیشتر به مسایل دینی و شرعی در تراز انقلاب، پخش سخنرانی‌ها و مداحی‌های دقیق و صحیح از آنتن، ارزیابی مستمر از عملکرد تلویزیون، مطالبه گری در قامت نماینده مردم و نقش آفرینی برای ایجاد اتحاد در قوای سه گانه مطرح کرد.

فعالیت ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای به پخش برنامه برای ایران

علی عسکری در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره علمای برجسته جامعه مدرسین به ویژه آیت‌الله یزدی بیان کرد: صداوسیما امروز در جنگ نرم بی امان رسانه‌ای لحظه‌ای از میدان فاصله نمی‌گیرد و در تلاش دایمی‌ برای مقابله با هجمه دشمن است.

وی با تشریح عملکرد صداوسیما در این نبرد بی امان تاکید کرد: در حال حاضر ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای به پخش برنامه برای ایران مشغول هستند که همه آنها را مرتب رصد می‌کنیم و برای مقابله با آنها برنامه داریم.

رییس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه این سازمان برای مقابله با یاس‌پراکنی و ایجاد ناامیدی توسط رسانه‌های بیگانه برنامه ریزی‌هایی دارد، تصریح کرد: برای نمونه در ایام کرونا یکی از محورهای اصلی تلویزیون تبیین تولید و پیشرفت اقتصادی در کشور بود. به نمایش گذاشتن دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و به تصویر درآوردن رونق و جهش تولید، پادزهر صداوسیما در برابر تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ناامیدی در جامعه بود.

علی عسکری با تاکید بر اینکه راهبرد دشمنان از بین بردن مرجعیت تلویریون در افکار عمومی‌بود، تصریح کرد: صداوسیما توانسته مقابل این طراحی ایستادگی کند و همچنان تراز خود را در سطح انقلاب اسلامی حفظ نماید.

رییس صداوسیما همچنین بر آمادگی این سازمان برای ارایه هرگونه کمک رسانه ای به جامعه مدرسین تاکید و تصریح کرد: دشمن امروز از هیچ اقدامی‌ برای تخریب اسلام و نظام فروگذار نمی‌کند برای همین ما باید با تمام توان در مقابل آنها بایستیم.

در ایام کرونا تلاش کردیم مردم را پای آنتن نگه داریم

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز در دیدار با علی عسکری با گرامیداشت یاد بیش از چهل شهید راه خدمت صداوسیما بر اثر کرونا، تاکید کرد: امروز با صدا و سیما می توان پیام اسلام ناب محمدی را به دنیا رساند.

وی با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) درباره این که صداوسیما دانشگاه عمومی است، تصریح کرد: سریال های فاخری همچون امام علی (ع)، یوسف پیامبر(ص) و … نقش مهمی در ترویج موضوعات دینی و مذهبی ایفا می‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اثربخشی تلویزیون بر فرهنگ عمومی خواستار آن شد تا بیش از پیش به موضوعاتی همچون حجاب، عفاف و آگاهی بخشی به جامعه درباره آیات و روایات پرداخته شود.

وی همچنین خواستار تقویت هرچه بیشتر صداوسیما در برابر هجمه رسانه‌های بیگانه شد و با تاکید بر اینکه این رسانه با مجهز بودن به سلاح ایمان امکان غلبه بر همه رسانه‌های جهانی را دارد، گفت: امیدوارم هرچه بیشتر خبرهای توفیق این رسانه را دریافت کنم.

رییس صداوسیما نیز در این ملاقات با ارایه گزارشی درباره عملکرد و راهبردهای این سازمان تصریح کرد: با وجود غیر قابل مقایسه بودن بودجه صدا و سیما در برابر آنچه دشمنان برای تجهیز بیش از ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی هزینه کرده‌اند، این سازمان نقش کلیدی خود را در مقاطع حساس ایفا و فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

علی عسکری با اشاره به اقدامات فرهنگ ساز صدا و سیما برای مقابله با کرونا بر برنامه‌ریزی دقیق و گسترده سازمان برای آموزش و در همین حال جذب و حفظ مخاطبان تاکید و تصریح کرد: جدول پخش برنامه‌ها را به گونه ای چیدیم که در ایام کرونا بتوانیم مردم را پای آنتن نگه داریم. برای این کار حتی ذخایر راهبردی خود را هم روانه آنتن کردیم زیرا معتقدیم باید تولیدات تازه و فراوان در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی در پایان همچنین با اشاره به برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و همچنین تهیه و پخش برنامه‌های مناسبتی به ویژه در محرم و صفر امسال تصریح کرد: ما در همه مقاطع تلاش کردیم نیاز مخاطبان را برآورده کنیم و روحیه امید را در مردم زنده نگه داریم و تقویت کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است