داوری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب آغاز شد/ مشارکت ۱۹۰۰ روستا | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۹

داوری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب آغاز شد/ مشارکت ۱۹۰۰ روستا

دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از آغاز داوری آثار این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، ابراهیم حیدری، دبیر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از رقابت قابل توجه روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به‌ رغم همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های اجتماعی و گردهم‌آیی‌ها، شاهد استقبال قابل توجه روستاییان و عشایر کتاب‌دوست ایران بود. بالغ بر ۱۹۰۰ روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام می‎شود. ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تاثیرگذار جشنواره است. برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مولفه‌های قابل اعتنا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در مناطق روستایی و عشایری است.

حیدری در پایان با تاکید بر تاثیرگذاری و کم هزینه بودن به عنوان دیگر مولفه‏‌های این جشنواره خاطرنشان کرد: برنامه‌ها توام با بیشترین تاثیر و کم‌ترین هزینه، مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی از دیگر مواردی است که مورد توجه داوران قرار دارد. همچنین داشتن کتابخانه و تعداد اعضا، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضا، فعالیت‌های فرهنگی روستا نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌های این جشنواره بوده است.

فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه بود.

در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000