امروز ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۲
حمید جعفری در گفتگو با صبا:

موفقیت «در جستجوی فریده» موفقیت سینمای ایران است/ اهمیت آثار مستند

حمید جعفری مستندساز درباره انتخاب مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در اسکار توضیحاتی را ارایه کرد.

حمید جعفری مستندساز که سال گذشته مستند وی با نام «بَرد» حایز شرکت در اسکار ۲۰۱۹ شده بود، درباره انتخاب مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران برای حضور در اسکار ۲۰۲۰ در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: اینکه بالاخره برای اولین بار دولت، فیلم مستندی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار معرفی کرده است، می تواند نشانه روشن شدن اهمیت سینمای مستند برای مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: به آزاده موسوی و کوروش عطایی سازندگان این فیلم تبریک می گویم و در ادامه راه آرزوی موفقیت بیشتر برایشان دارم.

جعفری در ادامه درباره انتقادها و بازخوردهای انتشار خبر انتخاب مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: منتقدان اغلب معترضند چرا یک فیلم مستند نماینده سینمای ایران در اسکار شده است و اینها دوستانی هستند که سینما را تنها سینمای داستانی می دانند. این ناشی از یک نگاه تبعیض آمیز و از موضع بالا به بقیه اهالی سینماست. به نظرم این دوستان باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا سینما تنها سینمای داستانی است و سینمای مستند و انیمیشن جزیی از سینما نیست؟

این مستندساز بیان کرد: فیلمی که به اسکار معرفی می شود تازه اول راه قرار دارد. باید برای این فیلم یک کمپین تبلیغاتی ویژه اسکار در آمریکا شکل بگیرد و برای این کار باید حتما با یک شرکت معتبر تبلیغاتی قرارداد بسته شود که این کار هزینه زیادی دارد و در این شرایط بدون حمایت دولت برای هر تهیه کننده و کارگردان چه در سینمای مستند و چه در سینمای داستانی ادامه راه غیر ممکن است.

وی در پایان توضیح داد: مسیر این حمایت را باید نهادهای سینمایی کشور هموار کنند و از طرف دیگر باید در داخل کشور همه فیلمسازان چه مستندساز و چه داستانی به این انتخاب احترام بگذارند. این مستند نماینده سینمای ماست نه فقط نماینده سینمای مستند، بنابراین همه باید به این موضوع بیاندیشیم که ما در حال حاضر در آکادمی اسکار تنها یک نماینده داریم و آن نماینده فیلمی جز «در جستجوی فریده» نیست. موفقیت این فیلم موفقیت سینمای ایران است.

ریحانه مقدم

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


    جدول فروش فیلم ها

    عنوان
    فروش (تومان)
    • مطرب
      ۴٬۹۰۳٬۸۴۱٬۰۰۰
    • چشم و گوش بسته
      ۱٬۰۴۹٬۱۰۴٬۰۰۰
    • منطقه پرواز ممنوع
      ۱۴۴٬۹۷۵٬۰۰۰
    • هزارتو
      ۳٬۵۸۳٬۵۸۲٬۰۰۰
    • سال دوم دانشکده من
      ۹۰۳٬۱۸۹٬۰۰۰
    • ماجرای نیمروز 2
      ۵٬۳۵۶٬۶۵۹٬۰۰۰
    • درخونگاه
      ۱٬۳۰۵٬۵۶۷٬۰۰۰
    • پیلوت
      ۵۸۵٬۰۶۸٬۰۰۰
    • شاه کش
      ۱٬۰۴۱٬۳۵۲٬۰۰۰
    • مردی بدون سایه
      ۱٬۳۰۲٬۰۵۲٬۰۰۰
    • بنیامین
      ۸۹٬۶۶۷٬۰۰۰