کشمکش‌های مردم در مواجهه با بحران‌ها از نگاه نعمت‌الله فاضلی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

کشمکش‌های مردم در مواجهه با بحران‌ها از نگاه نعمت‌الله فاضلی

«چراغ مطالعه» شنبه 25 بهمن‌ماه به بررسی کتاب «فرهنگ و فاجعه: جستارهای انسان‌شناختی درباره مصیبت‌های جمعی در ایران» می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «چراغ مطالعه» امشب شنبه ۲۵ بهمن‌ماه، میزبان نعمت‌الله فاضلی است و با او درباره کتاب «فرهنگ و فاجعه: جستارهای انسان‌شناختی درباره مصیبت‌های جمعی در ایران» به گفتگو می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب می‌کوشد نشان دهد فرهنگ هم ریشه بسیاری از فجایع است و هم از بحران‌ها متاثر می‌شود. کتاب از نگاه مردم‌نگارانه، تقلاها و کشمکش‌های مردم در مواجهه با بحران‌ها را از منظر اثرات فرهنگی آن بررسی ‌‌کند.

نعمت‌الله فاضلی استاد انسان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او دکتری خود را در رشته انسان‌شناسی اجتماعی را از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن دریافت کرده است و آثار متعددی در حوزه انسان‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات شهری و فرهنگ ایران معاصر تالیف و ترجمه کرده است.

چهارمین فصل از برنامه تلویزیونی «چراغ مطالعه» درباره کتاب‌های حوزه علوم‌ اجتماعی است و به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما و با سردبیری محدثه پیرهادی و اجرای کورش علیانی و تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی، شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و یکشنبه‌ها ساعت ۱۴ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است