مشغول بازی در ۲ سریال تلویزیونی هستم/ برخی سکانس‌هایم در «گیج‌گاه» حذف شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
سیاوش چراغی پور در گفتگو با صبا:

مشغول بازی در ۲ سریال تلویزیونی هستم/ برخی سکانس‌هایم در «گیج‌گاه» حذف شد

سیاوش چراغی پور که این روزها مشغول بازی در 2 سریال است از حضور در آن‌ها و فیلم‌های آماده اکران خود سخن گفت.

سیاوش چراغی پور بازیگر تلوزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره جدیدترین فعالیت های خود در این روزها توضیح داد: هم اکنون در ۲ سریال تلویزیونی مشغول به کار هستم. یکی از آن‌ها سال گذشته تصویربرداری اش در شمال کشور آغاز شد اما به واسطه شیوع ویروس کرونا کار متوقف شد و مدتی است که دوباره تصویربرداری خود را از سر گرفته است.

وی ادامه داد: کارگردان این سریال به دلایلی نتوانست کار را ادامه بدهند و هم اکنون کارگردان جدیدی کار را برعهده دارد.

این بازیگر تلویزیون با بیان اینکه نام این سریال نیز تغییر کرده است، اظهار کرد: به خاطر دارم حدود ۴۰ درصد از این سریال سال گذشته جلوی دوربین رفت اما پس از مدتی که کار دوباره آغاز شد بخشی از بازیگران درگیر پروژه های دیگری شدند و نتوانستند برای ادامه کار دوباره به گروه بپیوندند به همین دلیل با توجه به تغییر بازیگران باید برخی از سکانس هایی که سال گذشته فیلمبرداری شده است، دوباره گرفته شود.

چراغی پور افزود: گروه سازنده هم اکنون در اطراف تهران و شهریار دکور زده و آنجا مشغول به کار هستند. کار من نیز در این پروژه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه «بچه مهندس ۴» دیگر پروژه ای است که هم اکنون مشغول نقش آفرینی در آن است، مطرح کرد: من در فصل اول و دوم این مجموعه نقش آقای لاهوتی مدیر خانه مهر را ایفا کردم اما به دلیل آنکه درگیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «جهان با من برقص» و سریال «فوق لیسانسه ها» هر دو به کارگردانی سروش صحت بودم، نتوانستم در فصل سوم حضور پیدا کنم و دوستان من را در این فصل بازنشسته کردند. قصه فصل چهارم به گونه ای نوشته شده است که دوباره از آقای لاهوتی به دلیل تجربه های کاری دعوت به همکاری می شود و او در فصل چهارم حضور پیدا می کند.

چراغی پور در پاسخ به این پرسش که تغییر کارگردان «بچه مهندس» پس از سه فصل روی کیفیت کار اثرگذار است یا نه، اظهار کرد: علی غفاری که کارگردانی سه فصل گذشته این مجموعه را برعهده داشت و احمد کاوری که کارگردان فصل چهارم است، طبیعتا ادامه دهنده راه یکدیگر نیستند چراکه نگاه و سلیقه کارگردانی، برداشت ها، دکوپاژها و… این دو فرد با یکدیگر متفاوت و هرکدام در جای خود جذاب است.

وی ادامه داد: امیدوارم موفقیت های سه فصل گذشته در «بچه مهندس ۴» نیز تکرار شود چراکه مردم فصول گذشته را دوست داشتند و آن را دنبال کردند. فصل چهارم نیز قصه ها و حکایت های خوبی برای شخصیت اصلی داستان یعنی جواد جوادی دارد و ماجراهای جدیدی که جواد درگیر آن می شود، این خاصیت و ویژگی را دارد که مخاطب را جذب کند. همچنین در فصل چهارم بیشتر به خانه مهر پرداخته می شود که امیدوارم مخاطبان سریال را دوست داشته باشند و از قصه های مربوط به جواد جوادی استقبال کنند.

به گفته بازیگر «بچه مهندس ۴»، این مجموعه که برای ماه رمضان ۱۴۰۰ تولید می شود، محصول شبکه دو سیماست.

چراغی پور با بیان اینکه چند پروژه سینمایی آماده اکران دارد، خاطرنشان کرد: «جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر از جمله فیلم های سینمایی است که آماده اکران دارم و به نمایش آن امیدوارم چراکه تاکنون باوجود آنکه اجازه ندادند در جشنواره ملی فیلم فجر حضور پیدا کند اما اکران های جهانی بسیار درخشانی داشته و اتفاق های خوبی در عرصه فیلم و فیلمنامه برایش رخ داده است. امیدوارم این فیلم در اکران ایران نیز مورد استقبال مخاطبان واقع شود.

وی افزود: فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی را نیز آماده اکران دارم. این فیلم نیز مانند «جنایت بی دقت» توانسته در فستیوال های بسیار خوبی رحضور پیدا کند و مورد استقبال هم واقع شود. برای این فیلم هم آرزوی اکرانی خوب در ایران را دارم چراکه از قصه ای جذاب بهره مند است و می تواند نظر اکثریت سینمادوستان را به خود جلب می کند.

بازیگر «جهان با من برقص» با بیان اینکه امسال ۲ فیلم برای جشنواره ملی فیلم فجر داشت، مطرح کرد: «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و «لب خط» به کارگردانی علی جبارزاده را برای جشنواره ملی فیلم فجر داشتم که متاسفانه «لب خط» برای بخش سودای سیمرغ پذیرفته نشد اما «گیج‌گاه» در جشنواره نمایش داده و کاندید هم شد. به اکران این ۲ فیلم هم بسیار امیدوارم و فکر می کنم اتفاق های خوبی برایشان رخ بدهد.

چراغی پور با بیان اینکه سکانس های مربوط به خودش و نادر سلیمانی در «گیج‌گاه» کوتاه شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق معمول اعمال سلیقه روی فیلم‌هایی که قرار است در جشنواره ها نمایش داده شود، باعث شد بخش هایی از سکانس هایی که من در آن حضور داشتم، حذف شود.

وی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی سر صحنه های فیلمبرداری اظهار کرد: برخی از پروژه ها رعایت پروتکل ها بسیار برایشان اهمیت دارد و به خوبی به آن توجه دارند. واقعیت این است که دوستان پشت دوربین می توانند بسیار بهتر نکات بهداشتی را رعایت کنند اما بی پناه ترین افراد در پروژه های فیلمبرداری بازیگران هستند به دلیل آنکه تا زمانی که وارد لوکیشن می شوند می توانند ماسک بزنند اما هنگامی که گریم می شوند و کار را آغاز می کنند دیگر نمی توانند از ماسک استفاده کنند.

بازیگر «لیسانسه ها» در پاسخ به این پرسش که پروژه جدیدی برای تئاتر دارد یا نه، گفت: در اولین دوره بازگشایی سالن های تئاتر پس از تعطیلی چندماهه یعنی تیر و مرداد ۹۹ نمایشی را در سالن قشقایی تئاتر شهر با نام «کوکاکولا» به کارگردانی نصیر ملکی جو روی صحنه بردیم. پروژه سختی بود چراکه اولین گروهی بودیم که پس از کرونا روی صحنه رفتیم.

چراغ پور افزود: فشار سختی را در آن روزها متحمل شدیم چراکه طبیعتا مردم در آن زمان نگران بودند و برای دیدن تئاتر نمی آمدند اما خوشبختانه از این مرز عبور کردیم. من امسال پیشنهادهای زیادی داشتم اما فکر می کنم امسال به تئاتر ادای دین کرده ام و همچنین به دلیل آنکه گرفتاری کار تصویری ام زیاد بود نتوانستم کاری را در تئاتر بپذیرم.

وی در پایان مطرح کرد: امیدوارم شرایط کرونایی برای مردم عادی نشود و رعایت کنند تا دوستان دوباره تصمیم به تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری نگیرند. در حال حاضر نیز بسیار خوشحالم چراغ تئاتر دوباره روشن شده است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است