آدم‎‌هایی که پشت «حصار» گیر افتاده‌اند/ مردم ما تئاتر را دوست دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۷
پیمان محسنی با صبا مطرح کرد:

آدم‎‌هایی که پشت «حصار» گیر افتاده‌اند/ مردم ما تئاتر را دوست دارند

بازیگر تئاتر «حصار» درباره اجرای این نمایش بعد از مدت‌ها تعطیلی گفت و از مردم خواست با رعایت پروتکل ها به دیدن این اثر بیایند.

پیمان محسنی بازیگر نمایش «حصار» که این شب ها در تئاتر شهرزاد روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا با بیان اینکه شروع تمرین‌ها مربوط به قبل از شیوع کرونا است، گفت: با تعطیلی سالن‌های تئاتر تمرین ما هم متوقف شد ولی بعد از مدتی با باز شدن تماشاخانه‌ها تمرین‌ها را به صورت فشرده شروع کردیم تا به اجرا رسیدیم.

وی افزود: نویسنده و کارگردان نمایش یاسمن نصرتی است که نمایشنامه بسیار جذابی نوشته است و هر فردی که نمایش را تماشا کند می‌تواند با یکی از شخصیت‌های داستان هم‌ذات‌پنداری کند. بازیگرها و عوامل هم برای این‌ نمایش بسیار زحمت کشیدند. به نظر من با توجه به شرایطی که وجود دارد و تماشاخانه‌ها به تازگی شروع به‌کار کرده‌اند و وضعیت کشور و جهان، بازخورد خوبی خواهد داشت زیرا نمایشنامه ایرانی است و تمام اتفاقاتی که ما در کشور با آن درگیر هستیم در نمایش وجود دارد.

این بازیگر درباره محتوای داستانی نمایش بیان کرد: داستان درباره یک حصار و ملکی است که یک‌سری آدم در آن اسیر شده‌اند و هرکدام می‌خواهند از این حصاری که برای خود ساخته‌اند رهایی پیدا کنند. آن‌ها توسط یک پدر که به اجبار آن‌ها را نگه داشته و اجازه نمی‌دهد با بیرون از این حصار ارتباط برقرار کنند، دست‌‌وپنجه نرم می‌کنند. درنهایت با اینکه برای پدر اتفاقی می‌افتد که از بین می‌رود، اما آدم‌ها طبق عادت‌هایی که داشتند، نمی‌توانند از بند حصار خود را رها کنند. حتی وقتی یک‌نفر از حصار خارج می‌شود به‌جای حمایت او را طرد می‌کنند.

او با بیان اینکه درست است که الان در موقعیت حساسی قرار داریم اما چراغ تئاتر روشن شده است، عنوان کرد: به عقیده من کاری که خوب و مردمی باشد مخاطب خود را پیدا می‌کند. ما می‌توانستیم نمایش را به سال آینده یا موقعیتی بهتر موکول کنیم‌، اما به‌ خاطر رونق هنر تئاتر این کار را اجرا کردیم و مخاطبان هم بعد از این همه مدت دوری از تئاتر به تماشای نمایش ما آمدند چون مردم ما تئاتر را دوست دارند.

محسنی در پایان درباره حمایت ار اهالی تئاتر اظهار کرد: رسانه‌ها و همچنین مسئولان هنری باید بیشتر از بچه‌های تئاتر و نمایش‌های روی صحنه حمایت کنند تا اتفاقات بهتری رخ بدهد. از گروه خوب نمایش «حصار» تشکر می‌کنم که این موقعیت را ایجاد کردند تا ما یک کار خوب روی صحنه ببریم. از مخاطبان دعوت می‌کنم که به دیدن نمایش ما و دیگر نمایش‌های روی صحنه بروند.

نمتیش «حصار» به نویسندگی و کارگردانی یاسمن نصرتی از ۱۳ بهمن تا ۱ اسفند در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است