چهار اجرای عمومی تئاتر شهر مشخص شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹

چهار اجرای عمومی تئاتر شهر مشخص شدند

اجرای عمومی نمایش «گرگاس‌ها»، «ایوب خان»، «یاماها» و «برونسی» درتالارهای مختلف تئاتر شهر از سرگرفته می‌شوند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، چهار اثر نمایشی از روز پنج‌شنبه بیست و سوم بهمن‌ماه ۹۹ در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند. این در حالی است که کارگاه نمایش مجموعه طی روزهای آینده میزبان آثار نمایشی به صحنه رفته در جشنواره تئاتر عروسکی تهران– مبارک خواهد بود.

در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایش «گرگاس‌ها یا روز بخیر آقای وزیر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی و بازی بهنام شرفی، بهناز نازی، رامین ناصرنصیر، کتانه افشاری نژاد، امیر کربلایی زاده، کامبیز امینی، دنیا فتحی، رضا جهانی و صالح لواسانی ساعت ۱۸ با مدت زمان زمان ۱۰۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ و ۶۰ هزار تومان به صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش آمده است: «وزیر داراییِ جدید، تصمیم می‌گیرد با تمامِ کسانی که فرارِ مالیاتی کرده یا دست به تخلفِ مالی زده‌اند برخوردِ قانونی کند. اما عمل به این تصمیم دشوار می‌شود.»

نمایش «ایوب خان» به نویسندگی و کارگردانی امیردژاکام هم ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش الهام خضرایی منش، حسام شهیدی، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، الناز ملک پور،نیوشا امینی، غزل جمشید آبادی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، آرمین خزائلی، شایان انجمنیان، مژده عنایتی، سمانه شعاعی به عنوان بازیگر حضور دارند.

داستان نمایش «ایوب خان» در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ می‌گذرد و ماجرای زنی را روایت می‌کند که قرار است همسرش که چند مامور ژاندارمری را زده را اعدام کنند. این زن از گلبافت به جلو خانه ایوب خان که فرد ورزشکار و خیری است، آمده تا با کمک او برای شوهرش پول دیه جمع کند و او را از اعدام نجات دهد. اما ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

«یاماها» عنوان نمایش دیگر تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج است که از روز ۲۳ بهمن ماه ساعت ۱۸:۴۵ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان  و بازی مرجان قمری، لبخند بدیعی و مازیار سیدی اجرای خود را در تالار قشقایی از سر می‌گیرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: « این نمایش داستان سه آدم است که به هم ربط دارند؛ برادر و خواهری به همراه یک دختر. برادر در دهه هشتاد و پس از سال‌ها داستان چند سال پیش خواهر خود در دهه‌های چهل و پنجاه را روایت می‌کند. همچنین داستان دختر دیگری که مکمل این ۲ شخصیت است.»

در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش «برونسی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم و بازی مسعود شامی خاتونی، محسن پوشایی، پروا آقاجانی، مائده جلالی، مرتضی شاه کرم، فریدکیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، سالار مسیب زاده و مجید رحمتی  ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود.

نمایش «برونسی» چهار مقطع از زندگی شهید عبدالحسین برونسی که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است را نشان می‌دهد. در این نمایش چهار موقعیت منفک از هم که به یکدیگر مرتبطند در چهار تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.

اجرای این  چهار اثر نمایشی در حالی است که نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت پنجاه درصدی تالارها و موارد مربوط به فاصله‌گذاری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است