داستان زندگی یک شهروند کره شمالی در «ستارگان بین خورشید و ماه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
معرفی کتاب؛

داستان زندگی یک شهروند کره شمالی در «ستارگان بین خورشید و ماه»

کتاب «ستارگان بین خورشید و ماه» با ترجمه سارا حسینی معین توسط انتشارات کتاب پارسه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «ستارگان بین خورشید و ماه» با نویسندگی لوسیا جانک و سوزان مک‌کلیلند از سوی انتشارات کتاب پارسه روانه بازار نشر شد.

این کتاب در نوبت چاپ اول با ترجمه سارا حسینی معین در ۳۱۲ صفحه با قیمت ۵۹۵۰۰ تومان به چاپ رسید.

در خلاصه این کتاب می‌خوانیم: «لوسیا جانگ نویسنده این کتاب زنی اهل کره شمالی است که در دهه ۱۹۷۰ در خانواده‌ای روستایی به ‌دنیا آمد. سختی‌های دوران کودکی‌اش را که در فقر و قحطی سپری می‌شود، به هیچ روی نمی‌توان با مرارت‌هایی مقایسه کرد که در بزرگسالی تاب می‌آورد.

او که در محل کارش فریب مرد جوانی را می‌خورد، ناچار تن به ازدواج با او می‌دهد، اما پس از تولد فرزندش به خانه پدری برمی‌گردد و مدتی نمی‌گذرد که همسرش با همدستی مادرش، نوزاد او را در ازای پول و کالا می‌فروشند. دوران قحطی بزرگ کره شمالی موجب مرگ میلیون‌ها نفر شده است. او برای نجات خود و خانواده‌اش، چندین‌بار خطر می‌کند و خود را به چین می‌رساند تا با دادوستد، کمی مواد غذایی فراهم کند…

لوسیا جانگ زنی است که همراه با نوزاد خود از کره شمالی گریخت و اکنون در کانادا زندگی می‌کند. او به کمک سوزان مک‌کلیلند داستان زندگی خود را در این کتاب نوشت.

سوزان مک‌کلیلند روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده‌ای کانادایی است که جوایز بین‌المللی مختلفی دریافت کرده و برخی از کتاب‌های او به صورت فیلم مستند درآمده است.

«یک گاز انبه»، «داستان دو نازنین» و «همه شهاب‌سنگ‌ها» از دیگر آثار او هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است