«احساسات اولیه» راهنمای کوچک برای تمام احساسات کودکان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱

«احساسات اولیه» راهنمای کوچک برای تمام احساسات کودکان

مجموعه کتاب پنج جلدی «احساسات اولیه» ترجمه شیوا طاهری‌نصر برای گروه سنی الف و ب توسط انتشارات راه‌راه منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات راه‌راه، مجموعه کتاب پنج جلدی «احساسات اولیه» شامل کتاب‌های «چه احساسی دارم؟»، «احساس افتخار می‌کنم»، «من خوشحالم»، «من غمگینم»، «من عصبانیم» که به آشنایی و شناخت احساسات اولیه برای کودکان می‌پردازد، با قیمت هرجلد ۳۲هزارتومان، روانه بازار نشر شد.

مجموعه کتاب «احساسات اولیه» در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و نویسنده سعی دارد با زبانی ساده و روان به شناخت کودکان نسبت به احساسات درونی‌شان کمک ‌کند و به صورت غیرمستقیم همراه با تصاویر جالب بتواند نسبت به احساس‌هایی که ممکن است برایشان بسیار تکان‌دهنده باشد، آگاه شوند. علاوه بر آن بتوانند نام هر یک از احساساتشان را بدانند و در قالب کلمات آن را بیان کنند، همچنین بتوانند آن حس را با دیگران درمیان گذاشته و در نتیجه یاد بگیرند اطرافینشان را هم درک کنند.

این مجموعه کتاب پنج جلدی به نویسندگی و ویراستاری سوفی پارکز، شانون بیتی و تصویرگری سانی فلاین، برندی تالی و اسکات در موسسه انتشاراتی دورلینگ کیندرزلی لندن «DK» چاپ و منتشر شده است.

در ادامه به معرفی کوتاهی از هر یک از این کتاب‌ها پرداخته شده است:

«چه احساسی دارم؟ یک راهنمای کوچک درباره احساس‌های من»

این مجموعه کتاب ترجمه شیوا طاهری‌نصر، به بررسی احساسات اولیه می‌پردازد. احساسات و عواطفی که ممکن است کودک هر روز آن‌ها را تجربه کنند و چه بسا درک روشنی از آن‌ها نداشته باشد. اینکه هر احساسی با احساس دیگر چه تفاوتی دارد و همه ممکن است گاه دچار این احساس‌ها بشوند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: با احساس‌های مختلفی که داری آشنا بشو و درباره اینکه چرا این احساس‌ها در بدن ما به وجود می‌آیند و ما چطور می‌توانیم جلویشان را بگیریم که زیادی بزرگ نشوند، بیشتر یاد بگیریم. بعضی وقت‌ها ممکن است عصبانی شوی و بعضی وقت‌ها ممکن است خوشحال باشی اما مهم‌ترین چیز این است که احساست را بشناسی.

«احساس افتخار می‌کنم؛ چرا امروز احساس غرور می‌کنم؟»

در کتاب «احساس افتخار می‌کنم» ترجمه شیوا طاهری‌نصر، ستاره پرافتخار به کودکان می‌آموزد که چه چیزهایی به آن‌ها احساس افتخار می‌دهد و تشویق می‌شوند تا از دستاوردها و موفقیت‌هایشان لذت ببرند و نسبت به استعدادهایشان حس اعتماد به نفس داشته باشند.

در خلاصه این کتاب آمده است: بعضی وقت‌ها احساس می‌کنی یک ستاره درون تو می‌‎درخشد. احساس افتخار خیلی خوشایند است. دوست داری درباره اینکه احساس افتخار چه جور احساسی است، چرا مهم است و چطور می‌توانی به خودت و دیگران افتخار کنی بیشتر یاد بگیری؟ این کتاب برای وقتی که احساس می‌کنی یک ستاره کوچک و درخشان هستی عالی است.

«من عصبانیم؛ چرا امروز احساس می‌کنم عصبانی هستم؟»

در کتاب «من عصبانیم» ترجمه شیوا طاهری‌نصر، شعله کوچولو به بچه‌ها می‌گوید که بهترین راه برخورد با احساس عصبانیت چیست و وقتی آدم عصبانی می‌شود چه تغییراتی در بدنش اتفاق می‌افتد.

در خلاصه این اثر آمده است: بعضی وقت‌ها احساس می‌کنی که می‌خواهی منفجر شوی. عصبانیت احساس خوشایندی نیست. دوست داری درباره اینکه عصبانیت چه جور احساسی است، چرا در بدن ما به وجود می‌آید و چطور می‌شود جلویش را گرفت تا زیادی بزرگ نشود یاد بگیری؟ این کتاب برای وقت‌هایی که احساس می‌کنی داری از عصبانیت دیوانه می‌شوی خیلی خوب است.

«من خوشحالم؛ چرا امروز احساس خوشحالی می‌کنم؟»

در کتاب «من خوشحالم» ترجمه شیوا طاهری‌نصر، خورشید خانم خوشحال به کودکان می‌آموزد که احساساتشان گاهی اوقات صدای بلندی دارد و گاهی هم بی‌سروصداست. به کودک کمک می‎‌کند تا بداند حتی اگر الان هم احساس خوشحالی نمی‌کند ولی این احساس خوب دوباره می‌تواند برگردد.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: بعضی وقت‌ها نمی‌توانی جلوی خندیدن و لبخند زدنت را بگیری. خوشحالی همین احساس خوب و دوست‌داشتنی است! دوست داری درباره اینکه خوشحالی چه جور احساسی است، چرا در بدن ما به وجود می‌آید و همه چیزهایی که می‌توانند خوشحالت کنند یاد بگیری؟

«من غمگینم؛ چرا امروز احساس می‌کنم ناراحتم؟»

در کتاب «من غمگینم» ترجمه شیوا طاهری‌نصر، ابر بارانی کوچولو به کودکان نشان می‌دهد که غمگین و ناراحت بودن اشکالی ندارد. کتاب همچنین به کودکان یاد می‌دهد چطور می‌توانند قبل از اینکه احساس غم و ناراحتی خیلی بزرگ شود جلوی آن را بگیرند.

در خلاصه این اثر آمده است: بعضی وقت‌ها احساس می‌کنی ابرهای بزرگ خاکستری همه جای آسمان را گرفته‌اند. غمگین بودن حس خوب و خوشایندی نیست. دوست داری درباره اینکه غم و ناراحتی چه جور احساسی است، چرا در بدن ما به وجود می‌آید و چطور می‌شود جلویش را گرفت تا زیادی بزرگ نشود یاد بگیری؟

لازم به ذکر است، این کتاب‌ها مناسب کودکان بالای سه سال است و به قیمت هر جلد ۳۲هزار تومان در قطع خشتی و در ۱۸صفحه راهی بازار نشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. برای سفارش این کتاب می‌توانید با پخش مدادآبی ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرید یا از طریق سایت دیجی‌کالا آن را خریداری کنید.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است