عامل ماندگاری «در چشم باد» مردم هستند/ جذابیت‌های نقش «شعبان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
فرهاد بشارتی به صبا گفت:

عامل ماندگاری «در چشم باد» مردم هستند/ جذابیت‌های نقش «شعبان»

فرهاد بشارتی که این روزها با سریال «در چشم باد» مهمان خانه‌هاست، درباره حضور در این سریال و ایفای نقش «شعبان» توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی که این شب ها مهمان مخاطبان شبکه آی‌ فیلم است، نگاهی به تاریخ معاصر ایران در بازه زمانی شکست نهضت جنگل تا آزادسازی خرمشهر در سال‌ های ابتدایی جنگ تحمیلی دارد.

این سریال به بهانه روایت زندگی میرزاحسن ایرانی و خانواده اش به تاریخ معاصر ایران و مناسبات برقرار در هر دوره می ‌پردازد.

فرهاد بشارتی در سریال «در چشم باد» ایفاگر نقش «شعبان» است، فردی که شرارت می‌ کند و آتش می سوزاند.

به بهانه بخش «در چشم باد» با فرهاد بشارتی بازیگر نقش «شعبان» در این مجموعه تاریخی به گفتگو نشستیم تا او از نقش آفرینی اش در این مجموعه بگوید.

«دنیای شیرین دریا»، «قطار ابدی»، «پلیس جوان»، «رسم عاشقی»، «دارا و ندار»، «معمای شاه»، «کامیون» و «بچه محل» از جمله سریال هایی است که بشارتی در آن‌ها بازی کرده است.

پارسا پیروزفر، سعید راد، کامبیز دیرباز، سحر جعفری جوزانی، لاله اسکندری، اکبر عبدی، فخرالدین صدیق ‌شریف، جهانگیر الماسی، محمدرضا هدایتی، رضا شفیعی‌ جم، گلاره عباسی، فریبا متخصص، ماهچهره خلیلی، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید نیکپور، مصطفی زمانی و محمود استادمحمد از جمله دیگر بازیگران سریال «در چشم باد» هستند.

_ اطلاع دارید سریال «در چشم باد» در حال پخش از شبکه آی ‌فیلم است؟

*بله، خبر دارم و بیشتر قسمت هایش را هم دیده ام.

_ «در چشم باد» از جمله سریال هایی است که در زمان پخش خود حتی در همراه کردن برخی از مخاطبان سختگیر تلویزیون نیز موفق عمل کرد. فکر می کنید عامل این اتفاق چیست؟

*عامل اصلی این اتفاق را خود مردم می‌ دانم چرا که آن ها بسیاری از اتفاقات سریال را از نزدیک لمس کرده و با آن احساس قرابت و همذات پنداری داشتند. همین عامل باعث می ‌شد با سریال و شخصیت هایش ارتباط برقرار کنند و با آن ها همراه شوند. البته عوامل دیگری از جمله کیفیت ساخت، نوع کارگردانی، فیلمنامه و بازی هنرپیشه‌ها هم در جذابیت سریال نقش پررنگی داشت. «در چشم باد» یک کار ماندگار در تاریخ تلویزیون است. این سریال به نوعی به سه جنگ که در تاریخ معاصر ایران رخ داده است، پرداخته و یادآوری کند که مردم در هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود ایستادگی و از خاک شان دفاع کردند و حتی یک وجب از وطن شان را از دست ندادند.

_ نقش «شعبان» در این سریال که شما ایفاگرش بوده اید چه جذابیت ها و چالش هایی برای خودتان داشت؟

*«شعبان» یکی از نقش های اصلی و کلیدی سریال نبود و به نوعی در حاشیه قرار داشت اما از جذابیت ‌های خاص خودش برخوردار بود. حضور او و دوستانش به قصه بار طنز می ‌داد و فضای سکانس ها را شاد می کرد. البته با وجودی که نقش «شعبان» اصلی نبود اما اینقدر شخصیت پردازی خوبی برای این کار انجام شده بود که هم نقش و هم بازی من ماندگار شد. اگر شرایط فراهم می ‌شد و می توانستم نقش هایی شبیه «شعبان» را دوباره بازی کنم، حتما نواقص قبلی را رفع می کردم و بازی بهتری ارایه می دادم.

_ آیا «شعبان»ی که در سریال در «چشم باد» می بینیم همان شعبان جعفری یا شعبان بی‌مخ معروف است؟

*بله به نوعی می ‌توان گفت همان «شعبان» است. البته جوانی های «شعبان» را در این سریال می ‌بینیم و با آن شعبانی که در دهه ۳۰ و کودتای ۲۸ مرداد صحنه گردان ماجرا بوده است، تفاوت زیادی دارد.

_ در زمان پخش و بازپخش این سریال با چه واکنش‌ هایی از سوی مخاطبان مواجه بودید؟

*مردم چه در پخش اولیه این مجموعه و چه بازپخش ها از سریال راضی بوده اند. برای ایفای نقش «شعبان» نیز بازخوردهای بسیار خوبی گرفته ام.

_ برای شناخت بیشتر و نزدیک شدن به کاراکتر «شعبان» چه کردید؟

*همزمان با سریال «در چشم باد» در تئاتری هم بازی داشتم که قصه اش در همان دوره تاریخی می گذشت و این ۲ نقش با هم عجین شده بودند و من به نوعی واقعا در آن دوره زندگی می کردم. شاید همین همذات پنداری و احساس نزدیکی باعث شد که این نقش به خوبی دیده شود و بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

_ چه خاطره جالبی از بازی در سریال «در چشم باد» دارید؟

*با وجودی که نقش «شعبان» در سریال پُررنگ نبود اما در سکانس‌ های دشواری بازی داشتم. به عنوان مثال در یکی از سکانس ها شعبان و دوستانش باید در اثر بدمستی میدان شهر را بهم می ریختند که واقعا سکانس سختی بود. باران مصنوعی روی سرمان می آمد و باید کل این میدان را بهم می ریختیم. وقتی تصویربرداری این سکانس به پایان رسید بینی من آسیب دیده بود بدون آن که خودم متوجه شده باشم.

_ از همکاری با مسعود جعفری جوزانی برایمان بگویید؟

*«در چشم باد» اولین همکاری من با ایشان بود و بنده قبل از این سریال، فیلم های مسعود جعفری جوزانی را دیده بودم و می ‌دانستم سبک خودشان را دارند. باید بگویم تسلط ایشان به تاریخ واقعا بی ‌نظیر است. ایشان در سریال «در چشم باد» فقط به روایت تاریخ نپرداخت بلکه در کنار روایت تاریخی با پرداختن به داستان زندگی یک خانواده نیز مخاطب را سرگرم کرد.

_ بیننده شبکه آی ‌فیلم هستید؟

*بله. آی فیلم سریال های نوستالژیکی را پخش می ‌کند که مردم با آن ها خاطره دارند.

_ این روزها مشغول چه فعالیتی هستید؟

*فعلا فعالیت خاصی ندارم چرا که بیشتر کارها به دلیل کرونا تعطیل شده ‌است. پیشنهادهایی دارم که تا قطعی نشوند، ترجیح می‌ دهم درباره آن اطلاع رسانی نکنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است