رادیو ایران خانه طنز و طنزپردازان است/ تجلیل از برگزیدگان مسابقه «یک، دو و صدا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
در مراسم تجلیل از طنزپردازان رادیو مطرح شد؛

رادیو ایران خانه طنز و طنزپردازان است/ تجلیل از برگزیدگان مسابقه «یک، دو و صدا»

آیین نکوداشت جواد انصافی و امیر پارسی از طنزپردازان برنامه «کوی نشاط» و مراسم تجلیل از برگزیدگان فصول ۷ و ۸ مسابقه «یک، دو و صدا» با حضور علی بخشی زاده معاون صدا امروز 20 بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، آیین نکوداشت طنزپردازان برنامه «کوی نشاط» با تجلیل از جواد انصافی و امیر پارسی هنرمندان رادیو و مراسم تجلیل از برگزیدگان فصول ۷ و ۸ مسابقه «یک، دو و صدا» روز دوشنبه ۲۰ بهمن در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

ابوالفضل آقاخانی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، ضمن خبر مقدم به علی بخشی زاده معاون صدا، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و مهمانان از مدیر رادیو ایران دعوت کرد که درباره برگزاری این مراسم توضیح داد.

رادیو ایران خانه طنز و طنزپردازان است

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در سخنانی مطرح کرد: به همه دوستان و مهمانان خیر مقدم عرض می کنم. رادیو ایران خانه اجدادی رادیوست و این شبکه رادیویی افتخارش این است که جایگاه پیشکسوتان رادیو است. در سه سال گذشته که بنده توفیق خدمت داشتم با افتخار و لذت تمام کار کردم. من پشت یک نام بزرگ یعنی ایران خود را محفوظ داشتم و هر زمان به این اسم فکر می کنم خود را بسیار کوچک می دانم. این نام ریشه محکمی دارد. در سرزمین ایران همیشه آفتاب توحید تابیده و این سرزمین از یک فرهنگ دیرپا و غنی برخوردار است.

وی ادامه داد: رادیو ایران از شبکه هایی است که طنزهای اصلی نه تنها رادیو بلکه در سازمان تولید می کند. نیش دارو، جارچی، ساعت خنده، کوی نشاط، صبح جمعه با شما با قدمت ۴۰ سال و….از برنامه های طنز ما در این شبکه رادیویی است. مخاطب از ما تولید آثار طنز را طلب می کند البته طنز نه هجو چراکه هجو دشمنی و کینه می آورد‌ طنزپردازان تاریخ ما همیشه هستند چراکه با کسی دشمنی ندارند. طنز دنبال کجی ها و ناراستی های جامعه است که جامعه را اصلاح کند. برای همین طنزپردازان همیشه محبوب هستند. با طنز می شود فشار جامعه را سنجید و حرارت جامعه را گفت. رادیو ایران خانه طنز و طنزپردازان است.

مدیر رادیو ایران درباره تحلیل از هنرمندان رادیو ایران مطرح کرد: تاکنون از مرحومان منوچهر نوذری و صادق عبدلی و شمسی فضل اللهی که سال هاست برنامه فرهنگ و مردم را اجرا می کند، مریم نشیبا که مخاطبان فقط برنامه گلبانگ را با صدای ایشان دوست دارند، عباس محبی، علیرضا جاویدنیا، امیر نوری و…تجلیل شده است. امروز هم ما به سراغ برنامه کوی نشاط و تجلیل از جواد انصافی و امیر پارسی آمده ایم که خانه اولشان رادیو بوده است.

قبل از «عصر جدید» رادیو ایران مسابقه استعدادیابی راه‌اندازی کرد

محمدزاده افزود: علاوه بر این تجلیل، امروز اختتامیه مسابقه استعدادیابی «یک، دو و صدا» برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد. قبل از اینکه در تلویزیون برنامه «عصر جدید» تولید شود ما مسابقه استعدادیابی را در رادیو ایران با محوریت قصه گویی، ترانه سرایی، آهنگسازی، خوانندگی و….راه اندازی و پخش کردیم.

وی با اشاره به اینکه رادیو ایران توانسته است واژگانی را برای جایگزینی به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد کند، گفت: ما خودمان را خادم زبان فارسی می دانیم چراکه رادیو ایران پایگاه زبان فاسی است. به عنوان مثال واژه پویش را به جای کمپین به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد کردیم. به گفته مقام معظم رهبری زبان فارسی رکن هویتی ملت ایران است.

در ادامه مراسم تیزری از صحبت‌های جواد انصافی و امیر پارسی پخش شد.

در ادامه از جواد انصافی و امیر پارسی با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، مینا نوروزی، مسعود اسکویی و مسعود فروتن تجلیل و از پوستر این ۲ هنرمند رونمایی شد.

جواد انصافی که لوح تجلیل خود را از مسعود فروتن گرفت، در سخنانی مطرح کرد: ما اول انقلاب در تئاتر شهر نمایش بمب را اجرا می کردیم و قرار بود این نمایش ضبط تلویزیونی نیز بشود. آن زمان ما خواهش کردیم فردی برای ضبط بیاید که دائما نمایش را قطع نکند. در نهایت مسعود فروتن برای ضبط آمد و بدون وقفه نمایش را ضبط کرد. من از آن زمان افتخار همکاری با ایشان را دارم. من مسعود اسکویی را از دبیرستان می شناسم و باعث افتخار ماست که با ایشان همکار هستم.

امیر پارسی نیز کوتاه عنوان کرد: من از سال ۱۳۵۵ شروع به فعالیت در رادیو کرده ام. فقط لازم می دانم از رادیو ایران و مهدی ساعی تهیه کننده کوی نشاط تشکر کنم.

در ادامه تیزری از هنرمندان رادیو از جمله عباس محبی، فرهاد بشارتی، مینا نوروزی و ….پخش شد که در آن از آشنایی و ویژگی های کار با جواد انصافی و امیر پارسی گفتند.

در سازمان افراد بزرگی حضور داشتند که یادشان جریان ساز است

علی بخشی زاده معاون صدا دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: دهه مبارک فجر را گرامی می داریم. این مراسم، مراسم نکوداشت و پاسداشت زحمات هنرمندانی است که بسیار مهم و گران سنگ هستند. بنده معتقدم که با یک گل بهار می شود. سده هشتم و هفتم سعدی و حافظ داریم که اثرگذار در جامعه بشری بوده اند. در سازمان افراد بزرگی حضور داشتند که یادشان جریان ساز است. نام منوچهر نوذری زمانی که می آید هر فردی یاد عاطفه و محبت سرشار ایشان می افتد گه همیشه درس آموز است.

وی خاطرنشان کرد: باید از همه کسانی که امروز برای پاسداشت جواد انصافی و امیر پارسی آمده اند، تشکر کرد. امیدوارم سایه استادان رادیو همیشه بر سر رادیو مستدام باشد و مخاطبان از هنرآفرینی آنان لذت ببرند.

تجلیل از برگزیدگان فصل هفتم و هشتم «یک، دو و صدا»

در ادامه برنامه با حضور معاون صدا، مدیر رادیو ایران، سعید بیابانکی شاعر، محمدرضا چراغعلی آهنگساز، مسعود فروتن، مسعود اسکویی و فاطمه آل عباس از هنرمندان رادیو از برگزیدگان فصل هفتم و هشتم مسابقه «یک، دو و صدا» تجلیل شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

بخش ترانه‌سرایی

نفر سوم: محمدرضا غصنفری

نفر دوم: منیبا هاشمی

نفر اول: علی تهرانی

بخش آهنگسازی

رتبه سوم: صابر جعفری

رتبه دوم: میلاد نوبخت و حمید نورایی

رتبه اول: پیروز کوچکی

بخش خوانندگی

رتبه سوم: سعید حکیم زاده
رتبه دوم: امیرحسین گردآسیایی
رتبه اول: امیر بژندی

بخش گویندگی و اجرا

رتبه سوم: فرناز رسولی
رتبه دوم: معصومه حقی
رتبه اول: مرضیه وجدانی نژاد

پیروز کوچکی رتبه اول آهنگسازی و امیر پژندی رتبه اول خوانندگی مسابقه «یک، دو و صدا» به اجرای قطعه‌ای در این مراسم پرداختند.

همچنین نفر اول گویندگی مرضیه وجدانی نژاد متنی را درباره مدافعان سلامت خواند و سپس کلیپی با موضوع تلاش های کادر درمان در مبارزه با کرونا با صدای نسعید حکیم زاده نفر سوم خوانندگی پخش شد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000