عکس‌ها و نقاشی‌های کارگردان «پرویز» روی دیوار می‌رود/ از اصفهان تا تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

عکس‌ها و نقاشی‌های کارگردان «پرویز» روی دیوار می‌رود/ از اصفهان تا تهران

مجید برزگر، کارگردان فیلم «پرویز» مجموعه ای از عکس هایش را در گالری «0/1» اصفهان به نمایش می گذارد و در تدارک نمایشگاهی از آثار نقاشی و عکس خود در تهران است.

مجید برزگر فیلمساز و هنرمند نقاش و عکاس در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره برگزاری نمایشگاهی از آثارش در گالری «۰/۱» اصفهان توضیح داد: این چهارمین نمایشگاه از عکس های من است که این بار با عنوان «از شهر صبح» شامل ۲۰ تک فریم از عکس های چند سال گذشته من است که وجه مشترک همه آنها عکاسی در صبح زود و مربوط به لوکیشن های مختلفی در سفر به نقاط مختلف ایران است.

کارگردان فیلم «پرویز» درباره ویژگی های این آثار بیان کرد: وجه اشتراک همه این عکس ها این است که صبح زود عکاسی شده اند و همچنین عمده این عکس ها با اپوکسی و رزین کار شده و شیوه ارائه آن متفاوت است.

برزگر درباره پرداختن به عکاسی و ارتباط آن با فیلمسازی اظهار کرد: همیشه کار فیلمسازی به صورت مداوم وجود ندارد و من خودم را با عکاسی، نقاشی و تحقیق مشغول می کنم و این فعالیت های هنری را به صورت جدی انجام می دهم.

وی که تاکنون سه نمایشگاه عکس از آثارش در تهران برگزار کرده است، درباره انتخاب شهر اصفهان برای نمایش آثار تازه اش گفت: دوستان من در گالری «۰/۱» اصفهان که گالری حرفه ای است از من خواستند نمایشگاهی را برگزار کنم و آرزو معتمدی به عنوان نمایشگاه گردان این نمایشگاه با من همراهی کردند و من استقبال کردم.

فیلمسازان بایستی با دیگر هنرها آشنا باشند

کارگردان «فصل باران های موسمی» درباره عکاسی کردن اغلب فیلمسازان موفق ایران و تأثیرگذاری آن بر نوع نگاه فیلمسازان بیان کرد: به نظر من یک فیلمساز باید عکاسی، نقاشی، شعر و ادبیات داستانی را بشناسد و با آنها آشنا باشد. همان طور که آقای کیارستمی بر ادبیات، نقاشی، گرافیک و عکاسی تسلط داشت و آشنایی با این هنرها بر نوع فیلمسازی او تأثیرگذار بود. بسیاری از فیلمسازان ما عکاسان خوبی بوده و هستند. اگر چه بخشی از آموزه های فیلمسازی با عکاسی شروع می شود اما متاسفانه امروز شاید کمتر شاهد این اتفاق باشیم که فیلمسازان ما عکاسی هم انجام دهند.

وی با اشاره به نمایشگاهی از آثار عکاسی خود همراه با دیگر کارگردان های سینما در سال گذشته یادآور شد: سال گذشته نمایشگاهی در گالری کاما برگزار شد که شامل آثار عکس هفت کارگردان سینما آقای ناصر تقوایی، جعفر پناهی، کامران شیردل ، عباس کیارستمی، سیف الله صمدیان، حمید جبلی و همچنین آثاری از من بود که این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

 

تأثیر نگاه عکاسانه در تعیین مسیر فیلمسازی

برزگر تصریح کرد: من عکاسی را به عنوان موضوع و مساله و یکی از دغدغه هایم همیشه انجام می دهم اما بسیاری از فیلمسازان ما از عکاسی دورند این در حالی است که نگاه عکاسانه در شیوه نگرش فیلمسازان بسیار تأثیرگذار است و می تواند تعیین کننده مسیر ما در فیلمسازی باشد و نوع سلیقه ما را در فیلم ها به نمایش بگذارد.

این فیلمساز در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس تازه ای در تهران خبر داد که ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به آینده نزدیک موکول کرد.

بخشی از هزینه های فیلم «پرویز» با فروش نقاشی هایم تأمین شد

این کارگردان سینما درباره آثار نقاشی خود نیز توضیح داد: سال ۱۳۹۰ نمایشگاهی از آثار نقاشی ام را با عنوان «باران های خیال» در گالری هنر خاورمیانه برگزار کردم که نمایشگاه بسیار موفقی بود و از محل فروش آثارم توانستم بخشی از هزینه های فیلم «پرویز» را تأمین کنم.

این هنرمند نقاش از برگزاری نمایشگاه تازه ای از آثار نقاشی خود خبر داد و افزود: قصد دارم نمایشگاه تازه ای از آثار نقاشی ام را نیز برپا کنم که در این زمینه با گالری «کاما» مذاکره کرده ام.

آثار نقاشی مجید برزگر با عنوان «خیامی ها» روی دیوار می رود

وی در پایان درباره این آثار نقاشی توضیح داد: این نمایشگاه شامل مجموعه ای از نقاشی و خط است که عنوان آن «خیامی ها»ست و با نگاهی به اشعار خیام آنها را کار کرده ام.  بخشی از این آثار آماده است و مابقی را در فرصت های میان کلاس های آموزشی و فیلمسازی به اتمام خواهم رساند و آماده برگزاری نمایشگاه خواهم کرد.

به گزارش صبا، «تک فریم‌ها» عنوان کلی نمایشگاه‌هایی است که اولین نگاه آن در تاریخ اول شهریورماه ۱۳۹۸ در گالری «۰/۱» اصفهان افتتاح می شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «تک فریم‌ها» مواجهه ما خواهد بود با فیلم‌سازانی که حوزه‌های دیگر تجسمی به خصوص عکاسی را پیگیری و جدی دنبال می‌کنند.»

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/299/513/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/683/755/500
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500