قطعه‌ای را از جان و دل به یاد «کولبران» ساختم/ سمفونی «نوستالژی» در مراحل نهایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
ارسلان کامکار در گفتگو با صبا:

قطعه‌ای را از جان و دل به یاد «کولبران» ساختم/ سمفونی «نوستالژی» در مراحل نهایی

ارسلان کامکار از ساخت سمفونی «نوستالژی» و قطعه ای برای «کولبران» خبر داد.

ارسلان کامکار آهنگساز و نوازنده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: به تازگی اثری را با عنوان «کولبران» ساختم که تمام حس و حال خودم و نگرانی هایم را نسبت به این عزیزان در این اثر گفتم.

وی افزود: این اثر موسیقایی در مراحل نهایی قرار دارد و به محض اینکه کلیپ تصویری این اثر ساخته شود، منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

کامکار درباره کار دیگرش خبر داد:  قطعه دیگری با عنوان «مرسده» به معنای ملکه ایرانی ساختم که ساخت این اثر تمام شده است و کارهای ضبط آن را شروع کردم البته چون ساخت این قطعات بازگشت مالی ندارد تصمیم گرفتم این اثر موسیقایی را با سمپل ضبط کنم.

این آهنگساز در ادامه از ساخت سمفونی «نوستالژی» خبر داد و تاکید کرد: این سمفونی شامل چهار بخش است که هر کدام از بخش ها اسم جداگانه دارند. ساخت این اثر را از قبل از شیوع بیماری کرونا شروع کردم ولی مدتی مجبور شدم کار را رها کنم که خوشبختانه دوباره ساخت آن را شروع کردم و به زودی اطلاعات دقیق آن در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این نوازنده درباره سرنوشت اپرای «رابعه» نیز خاطرنشان کرد: ساخت اپرای «رابعه» تمام شده است و منتظر هستم شرایط بیماری کرونا بهتر شود تا به همراه ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر به صورت زنده این اپرا را برای مخاطبان اجرا کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره آموزش آنلاین در ایام کرونا بیان کرد: بسیاری از هنرجویان آموزش های حضوری را ترجیح می دهند و من هم به آن ها حق می دهم زیرا آموزش آنلاین تاثیر مثبتی ندارد ولی در شرایط بحرانی مانند کرونا خوب است. آموزش آنلاین برای هنرجویانی که تازه شروع کرده اند اصلا خوب نیست زیرا این شاگردان باید از نزدیک با استاد در ارتباط باشند تا بتوانند متوجه مفاهیم شوند.

به گفته وی، بیماری کرونا لطمه های جبران ناپذیری به موسیقی و آموزش زده است که فکر نکنم تا سالیان سال این لطمه ها جبران شود.

این آهنگساز درباره کنسرت های آنلاین نیز بیان کرد: من اصلا با کنسرت های آنلاین ارتباط برقرار نمی کنم زیرا مانند دیدن یک فیلم از تلویزیون است. هنرمند و مخاطب باید از نزدیک با هم در ارتباط باشند و شور و هیجان فقط در سالن های کنسرت به وجود می آید. هنرمندان باید نفس به نفس مخاطبان باشد تا بتواند تاثیرگذاری عمیق تری داشته باشد.

وی در پایان گفت: متاسفانه بیماری کرونا شرایط را برای همه هنرمندان سخت کرده است و هر روز نسبت به روز گذشته موسیقیدان ها از این عرصه کناره گیری می کنند و اگر با تدبیر پیش نرویم نمی توانیم این هنر جاودانه را از این گرداب نجات دهیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

اهالی موسیقی یتیم شده‌اند/ اوضاع برای بانوان موزیسین بدتر هم است

یک پیشنهاد برای کنسرت‌ موسیقی سنتی در کرونا/ کلاس‌های آنلاین باید موقتی باشد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است