سکوت! نام مردگان محفوظ است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۴

سکوت! نام مردگان محفوظ است

«سکوت! نام مردگان محفوظ است» تازه‌ترین فیلم مستند و تجربی رضا صورتی، راوی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو می‌شود.

به گزارش صبا، رضا صورتی کارگردان سینمای مستند در جدیدترین ساخته خود با نام «سکوت! نام مردگان محفوظ است» سراغ حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول تهران رفته است و با استفاده از عکس‌های ثبت شده موجود از این بحران اقتصادی و انسانی از منظر شاهدان عینی واقعه، به بازخوانی این رویداد از دیدگاه شخصی کارگردان می‌پردازد زیرا گزارشات انتشار یافته در خبرگزاری‌های رسمی و مراکز اطلاع‌رسانی ضد و نقیض بودند و منبع قابل استنادی به شمار نمی‌رفتند.

رضا صورتی طراح و کارگردان فیلم مستند و تجربی «سکوت! نام مردگان محفوظ است»، دارای مدرک لیسانس در رشته تدوین از دانشگاه صدا و سیما و فیلمنامه‌نویسی از دانشگاه سوره است. ساخته قبلی وی، «از سایه درآمدگان» بود که با استفاده از تصاویر موجود در آرشیو خانوادگی کاوه گلستان عکاس خبری ایرانی، از نظرگاه شخصی کارگردان زندگی‌اش روایت می‌شد.

دیگر عوامل فیلم مستند «سکوت! نام مردگان محفوظ است» عبارتند از عکاس: حسین اسماعیلی، آهنگساز: جواد بیگلرزاده، تدوین: رضا صورتی، خشایار علی نیا، دستیار کارگردان: مهرنوش معصومی، صداگذاری و ترکیب صدا: خشایار علی نیا، نوازندگان: میثم قدرتی، پارسا عاشقان، جواد بیگلرزاده، مشاور رسانه: فرزاد جمشیددانایی، تهیه‌کنندگان: جواد بیگلرزاده، رضا صورتی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است