تئاتر در پوست و جان من رسوخ کرده است/ «پاشوره»؛ تب طولانی زن بازمانده جنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
حسن عابدی با صبا مطرح کرد:

تئاتر در پوست و جان من رسوخ کرده است/ «پاشوره»؛ تب طولانی زن بازمانده جنگ

حسن عابدی که با نمایش «پاشوره» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد می گوید تئاتر در جان او رسوخ دارد.

حسن عابدی نویسنده و کارگردان نمایش «پاشوره» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره حضورش در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: «پاشوره» ماحصل تحلیل‌های ذهنی یک نویسنده است از بحران‌ها و مصائبی که انسان بر انسان تحمیل می‌کند، فرآیند مکث و تعمق در گمگشتگی انسان امروز، پریشان حالی و فراموشی، تنهایی و سرگردانی. «پاشوره» تب طولانی زن بازمانده جنگ است. این نمایشنامه فقط برای این نوشته شد چون دغدغه بود.

او درباره فرم اجرای این نمایش گفت: داستان در خیال طوقی سیر می‌کند، در نوستالوژی‌هایش، در داشته‌هایی که حالا ندارد، در حافظه‌ای که حالا ۱۰ ساعته است. او منتظر است؛ منتظر شوهری که ۳۵ سال پیش برای تهیه لواشک ویار طوقی رفته و نیامده است. همه سیروسفر طوقی در همه روزهای تکراری‌اش انتظار کشیدن است و بس. فرم اجرا در بستر ذهن طوقی تعریف می‌شود. نمایش نگاهی سیال به نوستالوژی‌های اوست.

عابدی در پایان با بیان اینکه آمدن به جشنواره تئاتر فجر آمدن مثل حضور در جشن سالانه صنفی است، بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر برای همه ما محترم است و البته دوست داشتنی، اما خیلی به رقابت در این جشن فکر نمی‌کنم. جشنواره تئاتر فجر امسال شرایط ویژه‌ای داشت؛ مساله بین بودن و یا نبودن بود که به زحمت دوستان جشنی در حد بضاعت شرایط موجود مهیا شد و دستمریزاد دارد. کرونا همه را اذیت کرد و می‌کند، اما مگر می‌شود از تئاتر دور ماند. پس ازسی‌وپنج سال دیگر تئاتر در پوست و جان‌ات رسوخ کرده و نمی‌توانی حتی هر روز به آن فکر نکنی. ولی در این اوضاع مجبور بودیم رعایت کنیم. ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد.

نمایش «پاشوره» جمعه ۱۷ بهمن در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

ندا زنگینه

اتتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است