سیاست دوگانه وزارت ارشاد در قبال ۲ جشنواره فجر/ زورشان به موسیقی رسید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۵
صبا گزارش می‌دهد؛

سیاست دوگانه وزارت ارشاد در قبال ۲ جشنواره فجر/ زورشان به موسیقی رسید!

اجراهای جشنواره موسیقی فجر در حالی به صورت مجازی برگزار خواهد شد که جشنواره ملی فیلم فجر در سراسر کشور حضوری برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، امروز ۱۸ بهمن ماه در حالی که سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر با حضور تماشاگران در حال برگزاری است، اعلام شد که اجراهای سی‌وششمین جشنواره ملی موسیقی فجر، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مشخص نیست به چه علت میان دو جشنواره محبوب که هر دو زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند، تا این میزان تفاوت وجود دارد.

این در حالی است که اگر موضوع شادی و نشاط عمومی ناشی از برگزاری جشنواره مطرح باشد، با توجه به فضای فیلم‌های سینمای ایران، اجراهای موسیقی بیشتر مفید خواهند بود.

در یک سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، سالن‌های سینما ۲ نوبت بازگشایی را در تیرماه و آذرماه تجربه کرده‌اند، اما این اتفاق برای اجراهای موسیقی نیفتاده و اقتصاد موسیقی کشور در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.

در جشنواره ملی موسیقی فجر همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسان‌تر است. از طرفی تعداد سینماهای مردمی جشنواره ملی فیلم فجر همواره از تعداد سالن‌های برگزاری جشنواره ملی موسیقی فجر بیشتر بوده است و از طرف دیگر سالن‌های کنسرت اغلب از سالن‌های سینما بزرگتر هستند. همچنین جشنواره موسیقی فجر جشنواره کوچک‌تری محسوب می‌شود که مدیریت و نظارت آن ساده تر بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز نسبت به دلایل اخذ این تصمیم شفاف‌سازی نکرده است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش های رقابتی و غیررقابتی ۲۸بهمن تا ۳ اسفندماه برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است