انتشار «ترانه‌های مادر و کودک» سودابه سالم/ آینده خوبی در انتظار موسیقی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
سپهر سعیدی در گفتگو با صبا:

انتشار «ترانه‌های مادر و کودک» سودابه سالم/ آینده خوبی در انتظار موسیقی نیست

سپهر سعیدی از انتشار آلبوم «ترانه های مادر و کودک» سودابه سالم خبر داد.

سپهر سعیدی مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با اعلام اینکه آلبوم «ترانه های مادر و کودک» سودابه سالم اوایل اسفند ماه سال جاری روانه بازار موسیقی می شود که این اثر برای رده سنی صفر تا سه سال است که سودابه سالم برای ضبط این اثر موسیقایی بسیار زحمت کشیده است. تمامی ملودی ها و اشعار در کلاس های این هنرمند تست شده و مورد آزمون و خطا قرار گرفته است.

به گفته وی، این اثر به گویش اقوام مختلف اختصاص دارد و ترانه هایی است که تمام ما از دوران کودکی به یاد داریم. همچنین همراه با این آلبوم ها یک سری فلش کارت وجود دارد که خانواده ها می توانند برای کودکان خود از آن استفاده کنند.

وی درباره آلبوم «یاد گرفتگی» نیز توضیح داد: این اثر از سوی انتشارات رهگذر هفت اقلیم منتشر شده که این آلبوم اثری از کوئینتت تهران است که از «جایزه جهانی موسیقی» در دو شاخه «بهترین آلبوم» و «بهترین آنسامبل» برنده‌ مدال نقره شد. «جایزه جهانی موسیقی» یا «گلوبل میوزیک اواردز» به عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل در سال ۲۰۱۱ پایه‌گذاری شد. هیات ژوری این جایزه‌ موسیقی متشکل از ۱۲ موسیقیدان برجسته است که دارای جوایز متعدد بین المللی گرمی و امی هستند.

مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم افزود: هر ساله تعداد بسیار زیادی از هنرمندان از سراسر جهان با شرکت در گلوبال موزیک اواردز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در هر دوره از این رقابت‌ها به ۹ نفر از برندگان، مدال طلا و به تعدادی دیگر مدال نقره و برنز در بخش‌های مختلف اعطا می شود. هر ساله در میان اسامی برندگان حضور چهره‌های شاخصی از دنیای موسیقی جلب توجه می‌کند. گلوبال موزیک اواردز دریافت مدال نقره را به عنوان «دستاوردی ارزنده» برای هنرمندان معرفی می کند.

وی در توضیح اعضای آلبوم «یاد گرفتگی» گفت: علیرضا چهره‌قانی، مهرداد مهدی، سروش صادقی، محمدرضا جبار و فرزان فلکدهی اعضای کوئینتت تهران را تشکیل می‌دهند. آلبوم «یادرفتگی» توسط حامی حقیقی و امید اصغری ضبط شده و حامی حقیقی میکس و مسترینگ آن را انجام داده است.

این فعال فرهنگی در بخش دیگر صحبت هایش درباره وضعیت انتشار آثار موسیقی بیان کرد: متاسفانه شرایط طوری پیش می رود که ما فقط می توانیم برای یک هفته آینده برنامه ریزی کنیم و وضعیت نشر هر روز بدتر از روز گذشته می شود. متاسفانه موسیقی هم مانند حوزه تئاتر چون وابسته به صحنه است در این یک سال به حاشیه رفته است و این موضوع سبب دلسردی همه هنرمندان شده است. البته در این یک سال مردم بیشتر موسیقی گوش کردند و بیشتر به این هنر گرایش پیدا کردند.

مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در پایان گفت: آینده خوبی در انتظار موسیقی نیست و دانلودهای غیرقانونی شرایط این هنر را سخت تر کرده است زیرا این دانلودها سبب می شود هیچ اتفاق مادی و معنوی خوبی برای موسیقیدان ها رخ ندهد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اگر هنرمندان موسیقی متحد بودند مسئولان نمی‌توانستند اینگونه نادیده‌مان بگیرند

بی‌حرمتی و کم‌لطفی‌های زیادی به موسیقی می‌شود/ نگاه مسئولان باید اصلاح شود

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

دولت از تعطیلی موسیقی خوشحال هم می‌شود

هنرمندان موسیقی ماه‌هاست شغل و درآمدی ندارند/ مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند

مسئولان گوش شنوایی برای مشکلات موسیقی ندارند/ دایما خبر مهاجرت می‌شنویم

شاهد بی‌تفاوتی و سکوت مسئولان موسیقی هستیم/ فشار اقتصادی بر هنرمندان

هر روز درهای بیشتری روی هنرمندان موسیقی بسته می‌شود/ دلزده و دلگیریم

آلبوم فیزیکی منسوخ شده است/ چرخه اقتصادی موسیقی از هم پاشیده است

نوازندگان با فروش ساز زندگی خود را می‌گذرانند/ آینده نامعلوم در سایه ناامیدی

صداوسیما موسیقی دم‌دستی پخش می‌کند/ لزوم برگزاری میزگردهای تخصصی موسیقی

اهالی موسیقی یتیم شده‌اند/ اوضاع برای بانوان موزیسین بدتر هم است

یک پیشنهاد برای کنسرت‌ موسیقی سنتی در کرونا/ کلاس‌های آنلاین باید موقتی باشد

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است