«هیس» وقتی برادر کوچولو خواب است باید ساکت باشم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰
معرفی کتاب؛

«هیس» وقتی برادر کوچولو خواب است باید ساکت باشم!

کتاب «هیس» نوشته والری گورباچف با ترجمه شیوا حریری از سوی نشر چشمه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «هیس» نوشته والری گورباچف با ترجمه شیوا حریری از مجموعه «قصه‌های دوستی» در نوبت چاپ اول از سوی نشر چشمه منتشر شد.

در قسمت پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «وقتی برادر کوچولو خواب است، باید ساکت باشم. نباید بلند بخندم و آواز بخوانم. حتی دزدهای دریایی و شوالیه‌ها هم نباید سروصدا کنند. اما وقتی برادر کوچولو از خواب بیدار می‌شود، وقت بازی است! حالا دلقک می‌تواند بخندد، ببر می‌تواند غرش کند و من می‌توانم طبل بزنم، تا وقتی برادر کوچولو دوباره بخوابد.

این کتاب با بزرگنمایی صداها تصویر زنده‌ای از فضای چرت نیم‌روزی خلق می‌کند، خواننده طعم کسالت بعدازظهر را حس می‌کند و عشق برادر بزرگ‌تر به برادر کوچک‌تر را می‌بیند.»

والری گورباچف در معرفی خود در این کتاب نوشته است: «از وقتی یادم می‌آید داشتم نقاشی می‌کشیدم. در ۱۴ سالگی باید راه آینده را انتخاب می‌کردم. پدرم می‌خواست ریاضی بخوانم، اما من دلم می‌خواست تصویرگری کنم. بنابراین به مدرسه هنر رفتم. سال‌‍ها به عنوان کاریکاتوریست در مجله پپر کار کردم، اما بعد فهمیدم که دوست دارم برای کتاب‌های کودکان نقاشی بکشم و همین کار را کردم.»

کتاب «هیس» در ۳۴ صفحه با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان به همت بخش کودک و نوجوان نشر چشمه به نام «چ» روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است