جدول پخش رادیو صبا پس از نوروز ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ رویکردمان شادی‌آفرینی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۰
حمیدرضا افتخاری به صبا گفت:

جدول پخش رادیو صبا پس از نوروز ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ رویکردمان شادی‌آفرینی است

مدیر جدید رادیو صبا درباره اهداف خود برای این شبکه رادیویی توضیحاتی را ارایه داد.

حمیدرضا افتخاری مدیر سابق رادیو نمایش که به تازگی به سمت مدیریت رادیو صبا منصوب شده است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این جابه جایی در معاونت صدا مطرح کرد: صلاح مدیریتی باعث شد این جابه جایی اتفاق بیفتد. علی بخشی زاده معاون صدا در چینش جدید مدیریتی نظرش این بود که بنده در رادیو صبا در خدمت مخاطبان باشم. ایشان یک ماموریتی هم برای بنده تعریف کرده بود که سروسامان بخشیدن، تغییر در نگاه برنامه‌سازی و تنوع بخشیدن به برنامه‌های شبکه به لحاظ ساختاری و موضوعی از جمله آن‌ها بود.

وی درباره اهداف خود برای این شبکه رادیویی مطرح کرد: رادیو صبا یک رادیوی عمومی با رویکرد شادی آفرینی است و شعار این شبکه صدای شادی آفرین است. در حقیقت برنامه‌های این شبکه باید شادی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند. ماموریت شبکه برای شادی آفرینی ساخت برنامه‌های طنز و سرگرمی است که باید دنبال شود.

مدیر رادیو صبا ادامه داد: در هدف گذاری جدید یک ارزیابی کلی با کمک مرکز نظارت و ارزیابی سازمان و کارشناسان برنامه‌سازی در رادیو از تمام برنامه‌هایی که هم اکنون روی آنتن رادیو صبا هستند، صورت گرفت. مجموع این ارزیابی‌ها به ما نشان داد که کدام برنامه‌ها را از جدول پخش حذف و چه برنامه‌هایی را نیاز است که به جدول پخش اضافه کنیم.

به گفته وی، ساماندهی و سازماندهی ساختاری و محتوایی برنامه‌ها، تنوع در ساختار و محتوا و افزایش مخاطب در قشرهای مختلف سه هدف اصلی این شبکه رادیویی است.

از ۲۱ اسفند برنامه‌های نوروزی خود را روی آنتن خواهیم برد

افتخاری با بیان اینکه تغییرات در شبکه رادیویی صبا بعد از ایام نوروز ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر ما با برنامه‌های پیشین خود کار را ادامه می‌دهیم. ناگفته نماند از ۲۱ اسفند همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) برنامه‌های نوروزی خود را روی آنتن خواهیم برد که پخش آن‌ها تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از ۱۴ فروردین رادیو صبا جدول پخش جدید خواهد داشت، مطرح کرد: مخاطبان رادیو صبا از ۱۴ فروردین با ترکیب جدیدی از برنامه‌ها روبه رو خواهند شد. همچنین ترمیم و حفظ برنامه‌های پُرمخاطب و موفق از دیگر اهداف ما برای این شبکه رادیویی است.

مدیر رادیو صبا تاکید کرد: ما باید به ذائقه‌های مختلف در حوزه طنز و سرگرمی توجه کنیم تا مخاطب این شبکه رادیویی افزایش پیدا کند. همچنین ماموریت داریم که نگاه آموزشی در ساخت مسابقه‌ها داشته باشیم و تنها یک مسابقه معمولی برگزار نکنیم. از این نظر ما به تازگی یک مسابقه استعدادیابی در حوزه نویسندگی و طنزپردازی طراحی کرده‌ایم که احتمال تابستان پخش شود.

افتخاری ادامه داد: قرار است از میان برنامه‌هایی که در فرم و محتوا شبیه هم بوده‌اند، برنامه‌های موفق‌تر حفظ شوند. همچنین طراحی برنامه‌های جدید و متنوع متناسب با سلیقه‌های مختلف نیز در دستور کار این شبکه رادیویی قرار دارد تا مخاطبان این شبکه رادیویی رنگین‌کمانی از برنامه‌ها را شاهد باشند. برای تولید مستندها و برنامه‌های گفتگومحور سرگرم‌کننده نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که این شبکه رادیویی تا چه اندازه قرار است از ظرفیت‌های فضای مجازی در دوره جدید مدیریتی استفاده کند، مطرح کرد: یکی از نگاه‌های ما در طراحی برنامه‌های جدید، برنامه‌های ۳۶۰ درجه است یعنی برنامه‌هایی که علاوه بر آنتن رادیو، امکان استفاده از رادیونما و پخش تصویری آن از شبکه‌های تلویزیونی مانند شبکه نسیم و یا شبکه‌های اینترنتی را نیز داشته باشند. همچنین قصد داریم بخشی‌هایی از برنامه‌ها را در فضای مجازی به عنوان خوراک سالم و پاک طنز تکثیر کنیم تا علاقه‌مندان از آن بهره ببرند.

مدیر رادیو صبا با اشاره به اینکه این شبکه رادیویی همچنان شبکه جوانی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما در این شبکه رادیویی از تجربه و توان پیشکسوتان طنز رادیو بهره خواهیم برد. در نهایت حقیقت جوان‌ها و باتجربه‌ها در کنار یکدیگر تولید برنامه‌ها را برعهده خواهند گرفت و سعی می‌کنیم تعادلی بین این دو قشر ایجاد کنیم.

افتخاری همچنین با اشاره به اینکه اگر بخواهیم طیف جوان را به جمع مخاطبان شبکه اضافه کنیم باید فکر متناسب با قشر جوان را در ساختار این شبکه رادیویی بیفزاییم، خاطرنشان کرد: اگر قرار است حرف طنز بزنیم باید حرفی باشد که از دل جامعه بیرون بیاید و من معتقدم جوان‌ها شاید برای تولید برنامه‌های خلاق و پیشرو شاید مفیدتر و کارآمدتر باشند.

وی درباره برنامه های پُرمخاطب این شبکه رادیویی تصریح کرد: «صبح صبا» با اجرای مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر با رویکرد اطلاع رسانی و شادی آفرینی، «قند پارسی» با اجرای امیرحسین مدرس، «گرامافون» با رویکرد توجه به موسیقی‌های ایرانی و سنتی دهه ۵۰ و مسابقه‌های «دوراهی» و «زیر چتر ترانه» از جمله برنامه‌های پُرمخاطب این شبکه رادیویی است.

افتخاری در پایان به برنامه‌های عید ۱۴۰۰ رادیو صبا اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ ساعت برنامه ویژه ایام نوروز در قالب ۱۸ یا ۱۹ عنوان برنامه ارایه خواهیم کرد که جزییات آن به زودی اعلام می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000