پایان قصه من ربطی به «بازی تاج و تخت» ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
واکنش جرج آرآر مارتین به حواشی اخیر سریال:

پایان قصه من ربطی به «بازی تاج و تخت» ندارد

نویسنده مجموعه کتاب‌های «ترانه آتش و یخ» و مالک معنوی قصه سریال «بازی تاج و تخت» در گفتگویی از تفاوت پایان قصه‌اش با انتهای سریال شبکه HBO پرده برداشت.

به گزارش صبا به نقل از آبزرور، جرج ریموند ریچارد مارتین نویسنده مجموعه کتاب‌های فانتزی پرفروش «ترانه یخ و آتش» در گفتگویی اعلام کرد پایان‌بندی و نحوه تمام شدن سریال پرخرج «بازی تاج و تخت» شبکه HBO که بر اساس کتاب او ساخته و پرداخته شد، بر نحوه پایان‌بندی دو جلد آخر قصه او تاثیری نخواهد گذاشت.

او در این مصاحبه درباره پایان کتاب خود گفت: نه! (سریال) آن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و هیچ چیز را عوض نمی‌کند! شما نمی‌توانید همه را خوشحال کنید، پس باید خودتان راضی نگه دارید.

مارتین با پرهیز از نشان دادن هرگونه واکنش نسبت به موضع تند و تیز و خشم‌آلود طرفداران «بازی تاج و تخت» نسبت به نحوه پایان این سریال، گفت: من خودم را از همه این هیاهو بیرون کشیدم.

این نویسنده درباره گمانه‌زنی‌های مختلف مخاطبان مجموعه کتاب‌هایش درباره نحوه پایان‌بندی قصه اضافه کرد: بعضی از تئوری‌های مطرح شده درست هستند و بعضی‌ها نه! وقتی کار را تمام کنم متوجه خواهند شد.

مارتین همچنین فاش کرد که برخلاف انتظار دیگران ساخت سریال «بازی تاج و تخت» کار او را سخت و کندتر کرده بود. او گفت: من فکر می‌کنم سریال تاثیر خوبی روی من نداشت، چیزی که باید به کار من سرعت می‌بخشید عملا من را کندتر کرد. من هر روز، حتی روزهایی که خوب به نظر می‌رسیدند می‌نشستم پای کار و بعد احساس وحشتناکی به سراغم می‌آمد چراکه با خودم فکر می‌کردم «آه خدایا .. من باید این کتاب رو تمام کنم … من فقط ۴ صفحه نوشتم، در حالی که باید ۴۰ صفحه می‌نوشتم.»

شهرت سریال «بازی تاج و تخت» روی زندگی شخصی مارتین نیز اثر گذاشته است. او گفت: مدت‌هاست که دلم می‌خواهد بی آنکه توجه کسی را جلب کنم به کتابفروشی روم. فعالیتی که به قول او لذت‌بخش‌ترین کار جهان است. مارتین ادامه داد: دلم می‌خواهد در کتابفروشی پرسه بزنم و از قفسه‌ای به قفسه دیگر روم. الان اما تنها بعد از گذشت چند دقیقه متوجه می‌شوم شناسایی شده‌ام و جماعتی به دور من حلقه زده‌اند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است