بهترین های ساندنس معرفی شدند/ درو کردن جوایز توسط «کُدا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۹

بهترین های ساندنس معرفی شدند/ درو کردن جوایز توسط «کُدا»

فیلم «کُدا» به کارگردانی سیان هدر توانست جوایز اصلی بخش سینمای آمریکای جشنواره ساندنس را درو کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۱ سه شنبه شب ۲ فوریه با برگزاری یک مراسم مجازی و اهدای بالاترین جایزه به فیلم «کُدا» به کار خود خاتمه داد.

درام خانوادگی «کُدا» داستان دانش آموزی است که از والدینی ناشنوا به دنیا آمده است. این فیلم توانست چهار جایزه بزرگ جشنواره یعنی جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه کارگردانی، انتخاب تماشاگران و جایزه ویژه هیات داوران برای گروه بازیگری را دریافت کند.

برای اولین بار در تاریخ جشنواره ساندنس این اتفاق رخ داد که یک فیلم هر سه جایزه اصلی بخش فیلم های درام آمریکا را از آن خود کند.

کارگردان فیلم سیان هدر در هنگام دریافت جایزه گفت: امیدوارم این فیلم سرآغازی باشد تا مردم این نوع داستان ها را ببینند.

این کارگردان همینطور ابراز امیدواری کرد که داستان های بیشتری از افراد دارای معلولیت های این چنینی در مرکز توجه قرار گیرد.

پیش از این کمپانی اپل حقوق پخش فیلم «کُدا» را به مبلغ ۲۵ میلیون دلار خریداری کرده بود.

در بخش مستند جشنواره ساندنس نیز فیلم «تابستان روح»  توانست برنده دو جایزه اصلی این بخش یعنی جوایز بزرگ هیات داوران و تماشاگران شود.

در این بخش جایزه بهترین کارگردانی به ناتالی آلمادا برای فیلم «کاربرها» رسید.

در بخش فیلم های بلند سینمای جهان جشنواره ساندنس نیز بالاترین جایزه به فیلم «کندو» رسید این فیلم هم همچون فیلم «کُدا» مهم ترین جوایز بخش خود را درو کرد.

«کندو» ساخته بلرتا باشولی داستان یک مادر تنها را روایت می کند که بعد از ناپدید شدن شوهرش در خلال جنگ کوزوو برای بقا تلاش می کند.

مستند انیمیشنی «فرار» نیز جایزه بهترین مستند بخش جهانی جشنواره «ساندنس» را دریافت کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است