دوست داشتم «آخرین دیپلمات» دهه فجر اکران شود/ صدور مجوز اکران از صداوسیما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
امیر تاجیک:

دوست داشتم «آخرین دیپلمات» دهه فجر اکران شود/ صدور مجوز اکران از صداوسیما

کارگردان مستند «آخرین دیپلمات» در نشستی از تلاش خود برای نمایش این مستند در دهه فجر و مشکلات پیش روی آن می‌گوید.

به گزارش صبا، امیر تاجیک کارگردان مستند «آخرین دیپلمات» در نشستی با عنوان «پالایش محتوا در فضای مجازی» درباره تلاش خود برای نمایش این مستند در دهه فجر و مشکلات پیش روی آن گفت: تصمیم گرفتم «آخرین دیپلمات» را برای اولین بار اکران آنلاین کنم، از همین رو نامه‌ای به ریاست محترم سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نوشتم و ایشان هم لطف کرده و خیلی سریع دستور اقدام دادند.

وی افزود: وقتی برای اکران آنلاین اقدام کردم، مشخص شد پلتفرم مربوطه می‌بایست مجوز اکران آنلاین را از معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما دریافت کند.

تاجیک اذعان کرد: خیلی دوست داشتم این مستند در دهه فجر پخش شود اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ام. سازمان محترم ساترا هم در جلسه‌ای که داشتیم اعلام کردند درباره صدور مجوز برای قالب مستند تصمیمی اتخاذ نشده است.

این مستندساز عنوان کرد: نظر بنده این است که نهادهای بالا دستی باید مسئولیت صدور مجوز محتوا در کلیه پلتفرم‌ها را برعهده یک سازمان مشخص و یک مرجع قرار دهند، مثلا با حضور ساترا باید دید جایگاه شورای عالی فضای مجازی و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تایید اکران محتوا در فضای مجازی چیست. اگر این اتفاق بیفتد تولیدکنندگان محتوا هم می‌دانند باید از چه طریقی برای اکران تولیدات‌شان در فضای مجازی اقدام کرده و مجوز بگیرند.

مدیر پیشین شبکه مستند در پایان تاکید کرد: برای انتشار این مستند که به اندرونی دربار و بخش‌های ناگفته از وقایع انقلاب اسلامی سال ۵۷ از زبان یکی از نزدیک‌ترین افراد به شاه مخلوع می‌پردازد، تمامی راه‌ها را انجام خواهد داد تا آن را در داخل کشور منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

»آخرین دیپلمات» در ۷۰ دقیقه در شهر مونتروی سوئیس، محل سکونت اردشیر زاهدی آخرین سفیر ایران در آمریکا ساخته و اسناد دیده نشده و یا کمتر دیده شده‌ای برای تولید این اثر جمع آوری شده است که برخی از آن‌ها از جمله آلبوم‌ها و اسناد شخصی زاهدی تقریبا پیش از این در جایی منتشر نشده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است