رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳

رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری»

مراسم رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» 21 بهمن به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۱۱ صبح به رونمایی از این کتاب اختصاص دارد که با حضور غلامعلی حدادعادل، حسن طارمی‌راد، قنبرعلی رودگر، محمود حقیقی، وحید صفری، مژگان صادقی و حسین خندق‌آبادی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به‌تازگی کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» به همت انتشارات کتاب مرجع منتشر شده است. این کتاب دربردارنده‌ بخشی از مهم‌ترین مباحث درباره‌ دانشنامه/دایره‌المعارف و اثری برای شناخت بهتر و بیشتر این گونه از تألیف و پردازش اطلاعات است. در این کتاب که به قلم گروهی از افراد صاحب تجربه در زمینه‌ دانشنامه‌نگاری فراهم آمده، ضمن معرفی دانشنامه/دایره‌المعارف به طور کلی و توضیح تفاوت آن با دیگر گونه‌ها و دیگر آثار مرجع، تاریخچه‌ دانشنامه‌نگاری مرور، ضوابط و قواعد دانشنامه‌نگاری بررسی و برخی از مهم‌ترین دانشنامه‌های عمومی و نیز تخصصی دنیا معرفی شده است. همچنین در آن به طور خاص به دانشنامه‌های ناظر به اسلام و دانشنامه‌های در دست تألیف در ایران پرداخته شده است. علاوه بر طرح مباحث ناظر به دانشنامه‌نگاری از دوره‌ باستان تا دوره‌ معاصر، در این کتاب «دانشنامه‌ جهان اسلام» و ضوابط و قواعد حاکم بر آن به تفصیل به خوانندگان علاقه‌مند معرفی شده است. خواندن این کتاب نه فقط به کار علاقه‌مندان به دانشنامه‌نگاری می‌آید بلکه برای عموم خوانندگانی که به نحوه‌ پردازش دانش‌ها و اندیشه‌ها و تاریخ این موضوع توجه دارند، می‌تواند جالب و راهگشا باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang  و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است