پوستر بخش‌های اصلی و جانبی جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۱

پوستر بخش‌های اصلی و جانبی جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد

پوستر‌های بخش «طوبای زرین» و «عیدی‌سازی» سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد.

به گزارش صبا، پوستر‌های بخش «طوبای زرین» و «عیدی‌سازی» سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور جمعی از مدیران جشنواره از جمله هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، علی‌اشرف صندوق آبادی دبیر جشنواره و کیانوش غریب‌پور رونمایی شد.

کیانوش غریب‌پور طراح این پوسترها در ابتدای مراسم رونمایی از پوستر‌ها توضیح داد: پوسترهای امسال، بر پایه آثار هنرمندان حاضر در سیزدهمین جشنواره طراحی شد. امسال تصمیم گرفتیم از استعدادهای درخشانی که در سال‌های اخیر در بخش‌ «طوبای زرین» درخشیده‌اند یا هنرمندان حرفه‌ای مدعو در بخش‌های جانبی در طراحی پوستر یاری بگیریم تا پس از سه دوره طراحی منسجم و هویت‌سازی‌های فراگیر و نافذ، هم از احتمال تکرار سلیقه پیشگیری کنیم، هم میدان یک رویداد کشوری را به‌روی هنرمندان کشور باز کنیم.

وی افزود: ۲ پوستر بخش اصلی و بخش جانبی، هر ۲ زیر نظر مستقیم مدیر هنری رویداد شکل گرفت و هر چند طراحی‌گرافیک هر ۲ اثر درنهایت با طراحی او فراهم شد اما در حقیقت ۲ پوستر، با درونمایه اثر ۲ هنرمند مستقل خلق شده است.

غریب‌پور در پایان تاکید کرد: پوستر «طوبای زرین» از مجموعه روایت‌های طناز عاطفه شیدمودب ساخته شد که پرداختی معاصر و دقیق از تصویرگری معاصر نگاره‌های آشنای نگارگری ایران است. پوستر بخش «عیدی‌سازی» نیز، برشی از یک اثر خوش‌ساخت و استادانه از احسان خاکسارحقانی است که پرداختی معاصر از امتداد سنت و زیبایی‌شناسی سده‌های متاخر هنر ایران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است